5526
Sök

Söker verkstad som kan airbags

48 Inlägg
för 14 timmar sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Det kanske är möjligt att köpa en kabelhärva från en bildemontering?

Kanske det. Det skulle iofs inte göra så jättestor skillnad för totalkostnaden för den största delen är arbetet. 8000kr kostar nya kablar.

4 111 Inlägg
för 2 timmar sedan
Nu är det sidogardinen det handlar om.

Satt det som standard i alla av den modellen? Om ja, kanske allt är anpassat för det och farligare att vara utan mot om bilen även såldes utan och gardinen bara sattes på vissa utrustningsnivåer.

Ingen, kommer säga att det är ok att skarva sådan kabel.  Att jämföra det med att sätta gummislang som bromsrör är dock överdrivet.
Men att felsöka och se om reparationen VERKLIGEN fungerar går inte. Det kräver att man utlöser laddningen.

Nu vet ni fakta och gör egna bedömningar härifrån, men det viktigaste av allt är att bilen inte säljs vidare till ovetande hur väl man än skarvar kabeln.
Personligen, hade jag bytt den. På ett eller annat sätt.  Kanske från skrotad bil som även föregående föreslår.

48 Inlägg
för 47 minuter sedan
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Nu är det sidogardinen det handlar om.

Satt det som standard i alla av den modellen? Om ja, kanske allt är anpassat för det och farligare att vara utan mot om bilen även såldes utan och gardinen bara sattes på vissa utrustningsnivåer.

Ingen, kommer säga att det är ok att skarva sådan kabel.  Att jämföra det med att sätta gummislang som bromsrör är dock överdrivet.
Men att felsöka och se om reparationen VERKLIGEN fungerar går inte. Det kräver att man utlöser laddningen.

Nu vet ni fakta och gör egna bedömningar härifrån, men det viktigaste av allt är att bilen inte säljs vidare till ovetande hur väl man än skarvar kabeln.
Personligen, hade jag bytt den. På ett eller annat sätt.  Kanske från skrotad bil som även föregående föreslår.

Tack för sansat svar.
Vi har en verkstad som är villiga att laga och som även hjälpt en bekant med samma problem. Det kan väl inte vara så att vår lilla stad råkar ha den enda verkstaden i hela landet som skarvar? Vet att motiverade hemmafixare gör det själva men hade hoppats på svar från andra som lagat på verkstad.

Jag startade tråden delvis för att verkstaden har så lång väntetid, men också för att få input eftersom jag är osäker på den här lösningen. Min största oro är inte en airbag som inte fungerar utan en som smäller av oprovocerat.

Sök