5032
Sök

Problem med bilverkstad

1 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Jag antar att det här ämnet varken är speciellt ovanligt eller kontroversiellt men jag söker ändå råd i det här forumet.
Jag har en Nissan Juke 2022 som efter 3 år hade en växellåda som rasade, ingen vet varför men det togs av försäkringsbolaget som maskinskada.
Det visade sig att verkstaden behövde byta växellådan och när de monterat ner den behövde byta svänghjulet också. Nu när de fått ihop det startar inte bilen - huvudsäkringen slår ifrån så fort de försöker starta bilen.
Mitt största problem är dock tiden - 4 månader har nu bilen varit på Hedin Automotive. Efter två månader och sex felsökningar har nu Hedin haft sex tillfällen och två månader för själva reparationen. Fortfarande vet de inte när den kommer vara färdig.
Är detta något som någon har haft liknande erfarenheter av? Finns det något jag kan göra för att trycka på verkstaden?
Har ni samma erfarenheter av moderna bilverkstäder att de verkar fullständigt okunniga om bilarna som företagen säljer?

4 155 Inlägg
för 1 timme sedan
Rent spontant borde en direkt kortslutning som dessutom är konsekvent vara tämligen lätt att ringa in.
Men det kan vara mer i detta än som skrivits.  Inte menat att TS ellet verkstaden undanhåller, men att felet är mer komplicerat än det låter. Sannolikt så.

Oavsett är det svåra fall när sådant här händer.

Hur agerar verkstaden i konversationen?
Får du intrycket att dom verkligen försöker  och trots allt är tillmötesgående, eller  att dom lite struntar i ärendet för "det är för jobbigt" ?

6 737 Inlägg
för 1 timme sedan
Utan info om varför växellådan bytts

Gick ej att vrida runt? Skuren motor som tog svänghjulet med sig?
Felaktigt svänghjul monterat?
Startmotorn gått sönder från tidigare startförsök?
Kablage klämts?

Kan vara så att teknikern inte får jobba med bilen heller, ingen nyhet att det går dåligt ekonomiskt och att hedin stänger anläggningar, all prio hamnar på det som drar in pengar då

De/Dem

Sök