7140
Sök

Svåry att välja

1 Inlägg
söndag 20:54
Trådstartare
Hej
Vi ska leasa en ny elbil, kör idag VW ID3. Vi har genomsökt marknaden och jämfört med våra krav, vi vill ha 1500 mil, dragkrok samt vinterdäck. Dom två bilar som åtetstår nu är Polstar 2 och Tesla model Y. Dom andra märkena jag jämfört med är VolvoXC40, toyota, VW ID4, Audi Q4, Skoda Enyac med flera, dom kan inte matcha Teslan och Polsta prismäsdigt då dessa hamnar på 6300- 6500 kr och dom övriga på övet 7000 kr. Nu till frågan, vilken skulle ni valt och varför?

2 424 Inlägg
söndag 22:25
Hur använder du bilen och vilka krav har du på den?

3 615 Inlägg
Igår 09:02
6-7k i månaden??

874 Inlägg
Igår 12:32
Low skrev:
6-7k i månaden??

Ja, det är en vanlig leasingavgift för bilar i den prisklassen.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

874 Inlägg
Igår 12:42
MY och P2 är väldigt olika bilar.
Jag har kört bägge modellerna och gillar Tesla betydligt mer.
Varför?
Rymligheten.
Layouten.
Mjukvaran.
Körkänslan.
Förbrukningen.
Laddinfrastrukturens enkelhet.

Fördel med P2?

Närheten till verkstaden iochmed Volvos utbyggda nätverk.
Däremot är det himla smidigt med Teslas rangers som kommer dit där bilen befinner sig och utför en mängd olika arbeten på bilen, utan extra kostnad gentemot SC.

8 083 Inlägg
Igår 13:12
The-GOAT skrev:
Fördel med P2?Närheten till verkstaden iochmed Volvos utbyggda nätverk.

Däremot är det himla smidigt med Teslas rangers som kommer dit där bilen befinner sig och utför en mängd olika arbeten på bilen, utan extra kostnad gentemot SC.

Enligt en anhörig!

3 615 Inlägg
för 1 timme sedan
The-GOAT skrev:
Low skrev:
6-7k i månaden??

Ja, det är en vanlig leasingavgift för bilar i den prisklassen.

Jösses(:

874 Inlägg
för 54 minuter sedan
torsen skrev:
The-GOAT skrev:
Fördel med P2?Närheten till verkstaden iochmed Volvos utbyggda nätverk.

Enligt en anhörig!

Jag har nyttjat ranger några gånger då byte av lågvoltsbatteriet och en baklykta blev billigare med originaldelar än Biltemas batteri alternativt pirat/beg baklykta.
Bilen meddelade på en fredag i juli att lågvoltsbatteriet behövde bytas, jag gjorde ett ärende i appen och efterföljande måndag var en ranger på förmiddagen och bytte batteriet samt uppdaterade mjukvaran när han ändå höll på att pyssla.
Jag behövde inte langa någon nyckel eller närvara under processen.

När min baklykta identifierade sig som ett akvarium (mycket vanligt fel på första gen av TM3) ringde rangern mig när jag hade bilen på arbetsplatsens parkering två dagar innan bokad tid och undrade om han kunde utföra arbetet om 30minuter.
Mina arbetskamrater höjde ganska många ögonbryn när en TMSLR glider in på parkeringen och en tekniker kliver ur och låser upp min bil och utför arbetet.

Man blir mycket bortskämd som Teslaförare.

Sök