5540
Sök

Kia Ceed 2017 batteritorsk med jämna mellanrum. Varför?

48 Inlägg
lördag 18:23
Trådstartare
Hann posta innan alla skrev byt batteri och det var precis vad jag tänkte. Ska göra det på stört!

Forummoderator
18 564 Inlägg
lördag 18:32
Ansan skrev:
Jag tror att efter allt som jag förstått hittills är det rimligt att byta batteri. Det är i alla fall inte nyare än 2 kanske 3 år. Kanske mer! Hittar ingen info om om när jag bytt. Hur som helst är det ett sätt att börja utesluta.

Men då vill jag ha ett batteri som är bra och orkar min typ av körning - om det finns kvalitetskillnader som påverkar detta. Tips?

Tack igen alla <3

Skräpmärken som U-plus och Leoch går bort. Nu svär jag i kyrkan men Biltemas tycker jag har funkat bra.

822 Inlägg
lördag 21:11
biltema ja ca 2 år sen är det lite si som så hur mycket tur man har. numera köper jag bara bannar batteri
köpas bäst hos batteri bolaget o dom kan hjälpa dej med bytet oxå
Senast redigerat av doktorduett (lördag 21:15)

6 916 Inlägg
söndag 09:36
Alla bilbatterier jag köpt från Biltema har fungerat mycket bra...utom ett blybatteri till MC jag köpte för ca 10-12 år sedan som la av efter ett år.

48 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Sista frågan till alla! Har inte enorma ekonomiska resurser. Skulle ni köpa ett superbatteri eller ett ex biltem och sedan köpa laddare och underhållsladda ibland med tanke på min körstil? Kan inte göra båda just nu.

6 916 Inlägg
för 1 timme sedan
Vad är ett superbatteri???? Menar AGM blybatterier eller Lipo /Litium jon järn batterier? Lipo används i modellflygsammanhang och Litium jon järn batterier i Mc. AGM är dyrare än vanliga blybatterier men de hör också till kategorien blybatterier. Har ett sånt batteri köpt på Biltema 2012 i min Audi TT som fortfarande fungerar perfekt , fast jag får ju förstås ladda det var tredje månad eftersom bilen bara är en "sommarbil".
Helt klart skulle jag köpa Biltemas silverfärgade blybatteri! Har använt sådana i flera bilar och det äldsta batteriet höll i över 18 år!
En laddare av enklaste sort är ett måste när man meckar med bilar och Mc som jag gör. I min ena Mc kör jag med Litium jon järn batteri (Lämnar högre spänning och mer ström än ett vanligt blybatteri men kapaciteten är bara ca 4 Ah men sådana batterier på en vanlig bil är ju helt onödigt då de är extremt dyra.
Varför man med fördel kan använda dem på en Mc är att de väger bara hälften av vad ett vanligt blybatteri gör samt att de kan lämna högre spänning (ca 13,4V) och ger mer startström.

48 Inlägg
för 50 minuter sedan
Trådstartare
Stort tack igen alla för att ni hjälpt och utvecklat en ensamstående trebarnsmammas fordonskunskaper! Ha en fin fortsatt sensommar <3

Sök