9170
Sök

Vilken bilfunktion känns mest ?varför gjorde de så här?? ????

8 131 Inlägg
för 2 timmar sedan
torsen skrev:
För att möta rubriken på denna tråd vill jag nämna den i mitt tycke helt onödiga funktionen att med en strömställare på instrumentpanelen kontrollera nivån i bromsvätskebehållaren på Citroen 2CV är HELT ONÖDIG!

Finns motsvarande funktion på t ex Tesla?

Däremot är det inte alls dumt med startvev som hos Citroen 2CV och NIVA.

Går det att veva igång en Tesla när batteriet är dåligt p g a t ex kyla?

968 Inlägg
för 1 timme sedan
torsen skrev:
För att möta rubriken på denna tråd vill jag nämna den i mitt tycke helt onödiga funktionen att med en strömställare på instrumentpanelen kontrollera nivån i bromsvätskebehållaren på Citroen 2CV är HELT ONÖDIG!

Det finns enbart en nivågivare som tänder en symbol på skärmen med en textvarning.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

968 Inlägg
för 40 minuter sedan
torsen skrev:
torsen skrev:

Däremot är det inte alls dumt med startvev som hos Citroen 2CV och NIVA.

Går det att veva igång en Tesla när batteriet är dåligt p g a t ex kyla?

Lågvoltsbatteriet skickar signal till ECU och högvoltsbatteriet som sedan används att driva bilen.
Att veva igång en direktdrivande elmotor är inte lämpligt som du med tekniskt kunnande förstår.
Man "startar" inte en elmotor på det viset.
Men, det kan vara mycket låg spänning i lågvoltsbatteriet och bilen blir körbar ändå.

Edit:
Ang 2CV så är väl veven delvis till för bruk vintertid så föraren är varm när hen sätter sig i en bil med närapå obefintlig värme?
Senast redigerat av The-GOAT (för 35 minuter sedan)

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök