Hej.
Om kolen är slut så kan laddlampan givetvis spöka. Det förklarar inte sambandet med spolarvätskans lampa.
Du har jordfel. Du har bevisligen redan en bruten bana sedan tidigare/kasst mätarhus och nu letar sig signalen till jord via fel lampa så att säga för att förklara det simpelt. Leta efter fler brott, och kolla dåliga jordpunkter vid anslutning mot mätarhuset, och även den stora jorden som på min 940 sitter vid a-stolpen. Men jag tror 100 på att du har felet i mätarhuset.
Varför skulle annars givaren/flottören i spolarvätskebehållaren agera som en väg ut för felledd jord? När du fyller spolarvätska upp bryter du nämligen jord i flottören och lampan slocknar, det vill säga att ditt jordfel hittar något nytt ställe att läcka på.
Funkar allt annat?
EDIT: Nu ser jag var du bryggat gosse! Där ska du, jag upprepar ska du ha en 5A säkring annars riskerar du att få kabelbrand i hela mätarhuset om något kortsluter. Det som brunnit av i kretskortets orginal där, är just en bana på 5A för att rädda kretskortet om det blir kortis, och skruvarna är för att du ska kunna montera en säkringshållare med 5A. Du har alltså eventuellt för stor area på den knippe med koppar du skruvat dit.
Gör vad du vill med den informationen men kom ihåg att jag har sagt det.
Senast redigerat av vilde-bill (för 27 minuter sedan)