Hybrid_ skrev:
Utmarks-Loke skrev:
Nej, köp absolut inte Skodan. 1,2 tsi har stora problem med sträckta kamkedjor och jag är förvånad att någon av de bilarna ens finns kvar idag. Blir otroligt dyrt när kamkedjan kuggar över eller går av.
Jag trodde det var den gamla snurran i denna?
haha skulle den vara bättre menar du ?
detta är just en 1.2a från en 2006 fabia 1.2

![https://www1.garaget.org/gallery/images/47/46981/46981-39ef679b7af0346bd82284aee8e9463b.jpg]()
jag skulle inte köpa en 1.2 utan turbo aldrig i livet så jävla trötta.. enda sättet att köra en sån bil är att köra skiten ur den för den orkar inte med sig själv. i 80km/h måste man växla ner och upp hela tiden för den orkar inte på 5an.
jag har nu en fabia 1.4 med 80hk en 07a den orkar bra på 5an den går t.o.m helt okej ja det är ju ingen snabb bil. men den drar på ganska bra.. 175blås var jag uppe i den för någon vecka sen utan att ens försöka. bilar som inte orkar med sig själva är ju totalt värdelösa att köra.
1.2tsi är annars en bättre motor jag ser många klaga på kedjorna på dom men det är ju ett lätt jobb att byta. men garanterat bättre än den äldre 1.2 utan turbo
för dom rasar kedjan på bara man glömmer lägga i friläge när man parkerar den
1.4n 16v är mycket bättre men det är kort intervall på remmen på dom.
men det är en trevligare motor på alla sätt.. väljer man en 2008 och nyare med nyare karossen finns den med 1.6a som borde vara väldigt pigg den är på 105hk och finns med 1.6tdi på 90hk=135hk 0ch 310nm med optimering. alternativet att välja en gammal Fabia med diesel med 1.9tdi pd motorn på 105hk som går att få väldigt bra snurr i

Senast redigerat av Growe (för 33 minuter sedan)
Kör fort så hinner inget hända...