7695
Sök

renovera ok?

This is me
334 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Håller på att renover mitt ok vilket inte går något bra.. får inte dit damasken..
Har hållt på hur mycket som helst och nu efter en stund så upptäckte jag att den blivit större?  har använt sonax rostlösning och sen e det bromsvätska.. sväller dom upp i kontakt med bromsvätska eller sonax? någon som vet hur jag får den liten igen?

Undrar även ska man ha kolven i botten är jag sätter dit damasken eller ska jag sätta dit kolven i efterhand`?

turboabstinens
442 Inlägg
18 juli 2007
När jag satte fast damasken så hade jag kolven nästan i botten av oket, gick lättast så imho!

Angående att den svällt, kan ju ha med rostlösningen att göra.. Vissa gummisorter sväller i kontakt med oljor och sånt, så torka rent den med papper eller något och vänta ett tag så ska den nog bli mindre igen! smile

ocertifierad klåpmekare

This is me
334 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Har läst lite nu och fått reda på att man absolut inte ska använda 5-56 o likandende rostlösningar då o-ringarna sväller. Man ska använda bromsvätska eller bromscylinderfett. frågar är någon som vet vart jag hittar bromscylinderfett?

20 Inlägg
19 juli 2007
Jag renoverade mina bromsar för några veckor sen. Jag blev så förbannad på de där damaskerna plus att jag ville göra annat istället..Lämna in dem på en liten verkstad. Kostade hundra spänn. Sparade mig en hjärnblödning och 1 timme plus att jag kunde göra annat istället.

On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over....

Sök