5570
Sök

Hur tror ni min s70 glt 00 går på 98 oktan

97 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
är ägare till en s70 glt 00. undrar om nån vet hur bilen går med 98 oktan istället för 95 oktan

166 Inlägg
22 juli 2007
Testa.

Fartdåre
378 Inlägg
22 juli 2007
ett tips, tanka och prova :p

på min bil märkte ja en liten skillnad, att den va lite piggare men den skillnaden tyckte ja va för liten för pris skillnaden. Sen sägs det ju att 98 drar mindre bensin men de va inget ja märkte av:(

TICen är till salu säljs billigt.

Leg. Spådam
816 Inlägg
22 juli 2007
Det är nog mest psykiskt som man får mer pulver i spisen när man höjer oktanhalten. Om det nu är det du är ute efter. Men jag vet på Stratusen så känns tomgången "renare" på nått sätt.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

4 299 Inlägg
22 juli 2007
Tekniskt sett så går motorn bättre. Men det är inte alltid man märker nån direkt skillnad. Annars e de bara att testa. De värsta som kan hända e att du inte märker nån skillnad och då förlorat nån enstaka krona på lite dyrare bensin ;P

Sleeper
3 084 Inlägg
22 juli 2007
nja din är ju gjord för 95 så jag tror ju inte det gör nån större skillnad fått för mig att det kan göra viss skillnad på turbo motorer i bränsleförbrukning iaf en kompis s60 turbo så drog den någon dl mindre med 98

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök