I really love bilprovningen Högdalen (bilder)

two40 Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
27 juli 2007 · 179 Inlägg

Som ämnet lyder, jag verkligen älskar dom lol

Förut besiktigade jag min volvo 240 turbo, dom gnällde på min singeltorkare på den att den var i synfältet och att man såg dåligt ut, men sa inte ett ljud om att min länkarm på vänster sida var av, den fick jag leta fram själv att den var av.

förra gången jag besiktigade min vectra GT, då slet dom av kjolpaketet i bak på den. Och innan hade gubben gnällt hur låg den var, tar man inte det lugnt då på området ? ICKE!

och IGÅR 08:20 så var jag o besiktigade min Opel igen i högdalen, den gick igenom utan anmärkning, gubben som besiktigade den hade inget att anmärka på alls, skit bra tyckte jag. Glider till jobbet.. hem från jobbet när jag slutade... in till stan senare på kvällen.. då har jag kört allt som allt efter besiktningen cirka 5-6 mil. inne på centralbron märker jag att bilen beteer sig konstigt o att vänster fram däck tar i skärmen.. aja punka tänkte jag.. skit också... lät så tyckte jag. MEN NEJ! väl inne på dalagatan så smäller det till o det tar tvärstopp. Då har länkarmen på vänster sida gått AV och jag VET att gubben stod o kollade på just det fästet när han kollade min framvagn o sa inget alls. Och en länkarm går inte bara av sådär, ni som är bilfantaster vet juh så. Så nu står jag med en nybesiktigad bil, som har trasig länkarm, trasig drivaxel och kanske växellåda, intryckt skärm så jag itne kan öppna dörren.

Tror ni att bilprovningen kommer bråka  om detta? för det kommer jag göra! lol

Senast redigerat av two40 (27 juli 2007)

BMW 540IA (2000)
Opel Vectra GT "Vectran" (1992)
nightmare Nightmare racing
27 juli 2007 · 165 Inlägg

Det är för jävligt vilka muppar en del är och dom finns överallt.
Det är bara ringa och fråga vilken verkstad som dom vill att du ska åka till.
Vill dom inte hjälpa till så får du väll ringa till aftonbladet, expressen och dn och kanske hämta in lite stålar där (tror inte att du ska behöva gå så långt pga att dom redan är i blåsväder...)

Alltid retar det nån,
och just nu retar det dig.......
haxer Proljece?
27 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Låter rätt illa svårt att sätta sej in i en sådan sak då man inte själv varit där smile Men låter jävligt skummt big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
dbjanoz
27 juli 2007 · 1 785 Inlägg

two40 skrev:
Som ämnet lyder, jag verkligen älskar dom lol

Förut besiktigade jag min volvo 240 turbo, dom gnällde på min singeltorkare på den att den var i synfältet och att man såg dåligt ut, men sa inte ett ljud om att min länkarm på vänster sida var av, den fick jag leta fram själv att den var av.

förra gången jag besiktigade min vectra GT, då slet dom av kjolpaketet i bak på den. Och innan hade gubben gnällt hur låg den var, tar man inte det lugnt då på området ? ICKE!

och IGÅR 08:20 så var jag o besiktigade min Opel igen i högdalen, den gick igenom utan anmärkning, gubben som besiktigade den hade inget att anmärka på alls, skit bra tyckte jag. Glider till jobbet.. hem från jobbet när jag slutade... in till stan senare på kvällen.. då har jag kört allt som allt efter besiktningen cirka 5-6 mil. inne på centralbron märker jag att bilen beteer sig konstigt o att vänster fram däck tar i skärmen.. aja punka tänkte jag.. skit också... lät så tyckte jag. MEN NEJ! väl inne på dalagatan så smäller det till o det tar tvärstopp. Då har länkarmen på vänster sida gått AV och jag VET att gubben stod o kollade på just det fästet när han kollade min framvagn o sa inget alls. Och en länkarm går inte bara av sådär, ni som är bilfantaster vet juh så. Så nu står jag med en nybesiktigad bil, som har trasig länkarm, trasig drivaxel och kanske växellåda, intryckt skärm så jag itne kan öppna dörren.

Tror ni att bilprovningen kommer bråka  om detta? för det kommer jag göra! lol

Bilprovningens ansvar verkar vara noll !!! De är ju till för att just sånna livsfarliga fel inte ska förekomma.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
two40 Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
27 juli 2007 · 179 Inlägg

Jag har pratat med någon på högdalen nu idag och jag skulle skriva upp allt som behöver bytas. Så det återstår nu o se om dom står för sakerna eller om dom får för sig o lösa bilen... det sistnämnda kommer aldrig o hända så länge jag har bilen iaf med tanke på hur mycket pengar som är nerlagt i bilen.

Nu kommer lite bilder också.. kollar men på länkarmen så ser man att den har varit av rätt länge o han borde ha sett det på bilprovningen om han nu inte såg dåligt o var grinig av sig som besiktiga min bil....

http://www.lennys.se/trasig/001.jpg
http://www.lennys.se/trasig/002.jpg

Opel Vectra GT "Vectran" (1992)
BMW 540IA (2000)
lingua
27 juli 2007 · 2 271 Inlägg

Fan va trist! hoppas det löser sig för man tycker ju at dom bör märka en sån sak?

Besiktade själv bilen i högdalen för 4 veckor sen med höga avgasvärden till följd.
På ombesiktningen fick jag göra avgasprov gratis utan att "logga in" om det skulle va dåliga värden fortfarande men klarade det, sen skrev hon bara in det i efterhand så nu går bilen ett år till.

Menar bara att det finns bra och snälla också i högdalen. smile

Lycka till...

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
melodic_death_metal
27 juli 2007 · 622 Inlägg

fan skräm mig inte!! ska besikta bilen där 2/8 .

two40 Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
27 juli 2007 · 179 Inlägg

i wish you good luck my friend.

nej men sagt.. finns idioter som är där för att tjäna pengar bara o få dagen att gå o så finns det dom som kan bilar o tar det lugnt med andras saker o vet vilka saker dom skall kolla på... tråkigt men jävligt sant..

Opel Vectra GT "Vectran" (1992)
BMW 540IA (2000)
nightmare Nightmare racing
27 juli 2007 · 165 Inlägg

fan inge kul det där hoppas att det lösersig lika smidit denna gång.

Alltid retar det nån,
och just nu retar det dig.......
Maizer
27 juli 2007 ·

Ska du ringa och klaga på att du klara besiktningen? De är nog riktigt långkukiga så det blir nog inte kul nästa gång..

nightmare Nightmare racing
27 juli 2007 · 165 Inlägg

Maizer skrev:
Ska du ringa och klaga på att du klara besiktningen? De är nog riktigt långkukiga så det blir nog inte kul nästa gång..

Skulle häldre se att dom gör sitt jobb ordentligt, istället för att behöva reparera bilen för X antal tusen lappar extra, mot vad bara en länkarm / bärarm kostar. Känns ju som man hälst slipper byta fram skärm, innerskärm och drivaxel i "onödan". En bil som passerat på "bilprövningen" samma dag bör ju hålla i hop ett år efter som att det är bes intervallen. Ok om det hade varit ett hjullager som börjat låta efter ett par mil det är ju iallafall en förslitnings / servis vara.

Så jag ser det som att dom får kolla min bil noga om dom vill. Då lär den ju hålla mer än 5 mil iallafall

(ja jag vet att jag stavar dåligt så du behöver inte på peka ev stav fel)

Senast redigerat av nightmare (27 juli 2007)

Alltid retar det nån,
och just nu retar det dig.......
Goffen Administratör
27 juli 2007 · 2 974 Inlägg

Det handlar ju om att bedömma vad som är trafikfarligt och länkarmen va säkert svår att se om den höll eller inte. Jag tror igentligen att du blandar ihop en opel serviceverkstad med bilprovningen...... På opel har dom många gånger mer erfarenhet att se vad som behövs bytas osv än vad bilprovningen har.... Lämna in bilen nån gång om året för en billig service och be dom kolla över bilen lite så får du säkert veta vad som behövs bytas.. mvh

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
two40 Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
27 juli 2007 · 179 Inlägg

det roliga i det hela med min länkarm är att när han körde den där prylen för att kolla mina länkarmsbussningar så stod han verkligen o glodde på länkarmen just där den har gått av och underifrån så är det ren plåt på länkarmen och det går liksom inte o missa med tanke på att armen satt ihop i bakkant enbart där den har gått av. men vi får se vad som händer.. landar bara runt 6500 för alla saker o så..

Opel Vectra GT "Vectran" (1992)
BMW 540IA (2000)
nightmare Nightmare racing
27 juli 2007 · 165 Inlägg

Sedan så får du ju räkna in fyrhjulsmätning och kolla däcket ordentligt så att inte skärmkanten skurit sönder något...

(ja jag vet att jag stavar dåligt så du behöver inte på peka ev stav fel)

Alltid retar det nån,
och just nu retar det dig.......
two40 Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
28 juli 2007 · 179 Inlägg

Tog bort länkarmen igår och man såg verkligen att den har varit av länge, underifrån så saknades det till o med en bit... nu är bilen körbar igen.. cool

Opel Vectra GT "Vectran" (1992)
BMW 540IA (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang