smygpunka ! ska jag använda punka spray eller köra till däckverkstan?

mag
4 augusti 2007 · 259 Inlägg

jag har en smygis på höger bak . så jag undrar om ni har erfarenhet av punkaspray ?

toye_
4 augusti 2007 · 48 Inlägg

Jag körde punka spray på en gammal bil med smyg punka jag hade och det höll i ca 2 veckor sen pysde det ut igen...

Det funkar väl mest som en räddare i nöden. Om du står ute mitt i natten på en öde väg och måste ta dig där ifrån. Jag tror inte det håller som en "lagning" av punkan.

Senast redigerat av toye_ (4 augusti 2007)

mag
4 augusti 2007 · 259 Inlägg

tack för tipset mvh från ystad

Krullo Think With your Dipstick!
4 augusti 2007 · 106 Inlägg

Fick pyspunka på min Camino nu i veckan, Ringde runt till varenda däckfirma och ingen hade de däck jag behövde hemma så jag provade sån där spray. trodde inte att det skulle funka men det har då iaf hållt sig i 3 dagar smile Får hoppas att det håller sig tills jag får hem nya sulorna.

That kid is stroking something, and it sure aint an engine!
Chevrolet el Camino "El Loco" (1968)
mag
4 augusti 2007 · 259 Inlägg

äter inte din el camino däck ? det är ju en bil som gjord för att börna med eller hur . din färg liknar min på golf cabben

lingua
4 augusti 2007 · 2 271 Inlägg

hade en pysis på mina gamla däck, det lagade däckfirman genom att dra en liten liten gummiplugg genom hållet.

Höll tills jag böt däck, vilket var 7-8 månader.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
mag
4 augusti 2007 · 259 Inlägg

ok jag får nog åka till däckis !

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
4 augusti 2007 · 605 Inlägg

Jag hade punka på min gamla Fiesta en novembermorgon, det var då jag bodde i norge.
Använde mig av Bilteamas "däck-på-burk", tänkte att det borde ju hålla i ngn vecka så jag kan byta däck då jag e hemma i Halmstad...
Det funkade så sjukt bra att jag aldrig bytte det däcket, körde runt 4000mil med det!
Å jag vet....man ska inte köra på dubb under sommaren...men funkade gjorde det! big_smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
loffe007
5 augusti 2007 · 905 Inlägg

är det åpys punka skulle jag börja med att se om det bara är ventilen som läker. i sånna fall kan det väl gå byta bara insatsen i denna om man har tur. eller?

MilleN
5 augusti 2007 · 9 108 Inlägg

Har använt punkaspray två gånger (på 15") och det har hållt tills bilarna gått till skroten eller sålts smile

Gäller det fina fälgar är det bäst att åka till däckverkstad direkt, har hört att dom blir "lagom" glada när dom ska skifta däck nästa gång pga allt klegg som blir av punkasprayen.

UFO
7 augusti 2007 ·

Hade pyspunka på ALLA däck på min 140 förra året. En burk spray i varje däck så höll det tätt, luft i samtliga när jag böt dom idag (korden framme på ett) :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang