ABS kopplas ur

jidevag
8 augusti 2007 · 21 Inlägg

Har en Audi A6 som jag har lite problem med ABS'en att den lägger av ibland, mestadels när man kör i gupp, snabba accelerationer och hårda svängar, och sedan funkar det igen när man "startat om" bilen.
Vad skulle det kunna vara? ABS givarna?

dj_padde
8 augusti 2007 · 1 813 Inlägg

hur märker du att inte abs funkar då?? någon lampa för det?
för du måste bromsa rätt hårt för å känna om absen funkar lr ej...

låter som en givare som kan glappa isf..  inte skoj när abs krånglar kan bli dyrt:S ring audi i morgon å fråga annars där lär du få ett säkrare svar än här ifrån här blir alltid rena gissnings leken då alla har olika förslag ibland jätte bra med massa olika i bland lite sämmre=)
kostar inte så mkt att ringa å fråga audi lr en annan bra verkstad med ditt bilmärke=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
jidevag
8 augusti 2007 · 21 Inlägg

dj_padde skrev:
hur märker du att inte abs funkar då?? någon lampa för det?
för du måste bromsa rätt hårt för å känna om absen funkar lr ej...

låter som en givare som kan glappa isf..  inte skoj när abs krånglar kan bli dyrt:S ring audi i morgon å fråga annars där lär du få ett säkrare svar än här ifrån här blir alltid rena gissnings leken då alla har olika förslag ibland jätte bra med massa olika i bland lite sämmre=)
kostar inte så mkt att ringa å fråga audi lr en annan bra verkstad med ditt bilmärke=)

ABS lampan och bromslampan lyser, och en gång testade jag när dom lös och då kopplades ABS'en inte in.
Okej, får äna ringa dit då. Tack smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang