Angående calibraägare, gäller ej calibra turbo nissar

carnageman Rallyförare
6 mars 2005 · 1 075 Inlägg

varför är ni överrepresenterade när det gäller att ljuga om hästkrafterna i era bilar? Bara så ni vet, eran billiga styling ifrån mhstyling gör inte så era bilar får mera hästkrafter, om ni ska få en sugmotor att öka ifrån 115hp till 200hp så krävs en hel del. Och jag kan dementera ryktet era polare spritt ut, att filter, chip + avgas ger 70hp extra...
Med tanke på motorslitaget på en calibra som gått 10-20ooo mil så plockar ni inte ens tillbaks orginalhästarna i motorn som den en gång i tiden hade när den rullade ut ifrån fabriken.

En liten lista vad calibrorna hade för hästkrafter när dom va nya.
Räkna på -cirka 10-20% om din kärra gått mer än 12000mil.

8V 2.0L: 115HP
16V 2.0L: 150HP
V6 2.5L: 170HP

Turbo är betydligt mer tacksamt att trimma. Rekomenderas varmt:->
Dom har dock 204HP ifrån början,
Personligen skulle jag aldrig köpa en sug-calibra när det finns turbo & 4X4 !
Har hellre ingen alls istället för att köra snikversion...
Ungefär som att köpa en mitsubishi lancer och fixa evo6-paketet och säga till alla att det är en evo6:a HAHA

MVH / Johan

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
mrcelica
6 mars 2005 · 1 639 Inlägg

När man ser inredningen i en Calibra kanske man måste hävda sig på något sätt...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
chrizz Administratör
6 mars 2005 · 11 783 Inlägg
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang