Besiktiga en chiptrimmad bil?

dj__a
7 mars 2005 · 1 Inlägg

Hej!

Har en fråga angående om det är några problem att besiktiga en trimmad bil, när måste den typas om? Har börjat titta på en del begagnade Skoda Octavia RS och några av dem är trimmade med chip och nya öppna luftfilter å dyl. Måste grejjorna ur när den besiktigas? Hur är det med försäkring igentligen?

P.s
Har nu precis sålt min fina Volvo V40 T4 och letar nu en ny bil, har du en fin Skoda Octavia RS från 2003 - 2004 till salu för ett bra pris (Max 5000mil) är jag intresserad.

Mvh
/Henrik

mrcelica
7 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Dom bryr sig nog inte om dom inte märker en markant ökning av effekten...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Martin83 Kadett Freak
7 mars 2005 · 129 Inlägg

Dom märker det inte..dom måste in i databoxen för att se att den e chipad..vilket dom givetvis inte gör smile tror inte ens dom skulle se att det va trimchip om dom gjorde det..soo go ahead å köp dej en RS

Kadett GSi 16v
Redbull Moderator+
7 mars 2005 · 1 081 Inlägg

Givetvis kan en besiktningsgubbe märka att bilen är trimmad, den bör ju gå bättre än orginal. Dom flesta bryr sig nog inget större om det men paragrafryttare finns alltid.

Risken att torska på bes för att man har måttligt ändrad programvara och ett öppet filter är nog minimal dock.

Mvh

Vem jag?
volvo945LTT
7 mars 2005 · 3 Inlägg

Jag har chippat ,större turbo och öppet filter men det gick aldeles utmärkt idag ändå när jag bes.

Volvo 945 S (1995)
jk Tjeckisk maffia medlem
7 mars 2005 · 71 Inlägg

dj_a:  titta in på www.skodaklubben.com där finns en del bilar till salu.

carnageman Rallyförare
9 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Lugn nu grabben!

-Chip är osynligt!

-Avgasrör får du ha vad du vill bara du har katt om bilen ska ha det och 1dämpare om du har turbo. annars måste du troligtvis ha 2stycken i en sug motor. (turbon funkar som en extra ljuddämpare...)
Kan tillägga att avgasröret ger max 2hk på en 2.0 sugmotor och med tanke på slitaget i maskin så kommer du inte ens upp i orginalhästkrafterna på avgasrörsbyte

-Öppet filter är inte trim alls. Ger ingen extra effekt

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang