5898
Sök

bilen går konstigt verkar slöö det är s40 t4a 98a

1 813 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
hej igen:P
verkar alltid få problem med bilen:P

verkar inte som det e full effekt i bilen längre:S den laddar som den ska men tycker inte det drar på som det gjorde innan:S kan vara vädret som gör det alla verkar bli slöa av vädret ju:P   

men när man trycker plattan i mattan så typ hostar bilen men ändå e laddet det samma.
känns inte som den misständer känns bara som nått stryper motorn:S  kan det vara tändstiften som kanske e lite sotiga lr något?? har platinastift lr vad dom heter i den det ska ju vara bra stift säger alla trim firmor..

någon som vet vad felet kan ligga? :S

motorn e chippad men med orginalfilterburken bara sportfilter som man lägger in där.
kör inte med dump förutom orginaldumpen så allt ska ju vara i sin ordning å ingen motorlampa tänds lr nått vad tror ni felet kan vara?? 

tänkte kolla upp lite  morgon vad det kan vara så ge lite tips vad man ska leta=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 september 2007
98:or är kännda för att ha dålig styrbox.  fråga på x40nordic.com så får du säkerligen fler svar smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 813 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
japp det felet vet jag om och styrboxen är bytt mot en 00as styrbox. får byta tändstift någon dag å se vad som händer=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Mekaniker
472 Inlägg
16 september 2007
Luftmassemätare har man bytt några stycken när bilen inte sätter felkoder..

BMW-tok

Sök