Projektarbete? Vad hittar man på?

Saabnorden lastbils chaffis......
30 juni 2007 · 299 Inlägg

saabmosare skrev:
Funderar själv på vad man ska göra. Går Natur så de blir lite knepigare för mej. Sugen på Något med bränslen. Tänk på att Fixa en motor att gå på ren etanol (programmera typ liknande flextek) eller rent utav tillverka etanol. Någon som har några tips eler bra länkar?

jag gick i natur och ja etanolkonverterade min gamla saab 900 i 16v körde med den på etanol / densin beroende på vad som fanns att få tag på  gjorde lite avgastester och jämnförde mm så de gick bra även för en naturare att hålla på med bilen.... men fick dock bara vg slarvade rätt mycke med rapporterna tyvärr.....

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
Fallan Illustratör
30 juni 2007 · 826 Inlägg

Verkar som d e många som gjort en del skumma projekt, både på gott o ont. tongue
Kom på en till grej. Har en gammal husvagn som är religt mögelskadad. (Ev. den ja ska bygga trailer av) med det vore kul o bygga nått litet lävkert krypin, typ rusvagn. Eller ev. köpa en gammal merca-buss o smacka in inredningen i. tongue

Tänker...
JockeT
1 juli 2007 · 1 010 Inlägg

Själv gick jag natur natur å skrev om spindeltråd tongue
riktigt intressant men shit va ja ångrar det!

Gör inget som nästan bara handlar om att skriva!! SKITTRÅKIGT!!

Ångrar att ja inte använde all elinstallation (ljud, neon osv) som projekt...

EDIT: håller med om att ett bygge av egna kjolar låter skoj!

Senast redigerat av JockeT (1 juli 2007)

saabmosare
2 juli 2007 · 60 Inlägg

Saabnorden skrev:

saabmosare skrev:
Funderar själv på vad man ska göra. Går Natur så de blir lite knepigare för mej. Sugen på Något med bränslen. Tänk på att Fixa en motor att gå på ren etanol (programmera typ liknande flextek) eller rent utav tillverka etanol. Någon som har några tips eler bra länkar?

jag gick i natur och ja etanolkonverterade min gamla saab 900 i 16v körde med den på etanol / densin beroende på vad som fanns att få tag på  gjorde lite avgastester och jämnförde mm så de gick bra även för en naturare att hålla på med bilen.... men fick dock bara vg slarvade rätt mycke med rapporterna tyvärr.....

Ok. Hur bar du dej åt då? Fixade större spridare? Eller liknande flextek?

oumi "audiot"
2 juli 2007 · 287 Inlägg

Hmmn, jag byggde en aukustisk stålsträngad gitarr. Inga köpta delar förutom strängar och stämskruv.  Den vart riktigt lyckad, låter nästan bättre än mina köpte guror. smile Sjukt roligt att bygga instrument, prova!

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
Fallan Illustratör
3 juli 2007 · 826 Inlägg

Tror jag har bestämt mig nu iaf. Vart grymt inspirerad av att sätta igång och totalöverbelasta en husvagn me nya fräscha prylar och modernisera allt. Har kollat runt lite på vagnar under 10K  på runt 7m och de borde gå att trycka in en del i en sån. smile

Tänker...
v8rickard Gammelbilsnörd
27 september 2007 · 450 Inlägg

Hej, kanske lite sent att svara nu men lyfter ämnet för tycker det e kul o höra vad andra haft för sig.

Tror din idee med husvagn kan bli riktigt kul, har själv haft planer på detta men se till att du köper en som inte e tottalt genom röten. (blir så trist att bara fixa stommen när man vill bygga inredning. En polare byggde om sin folkabuss till camper o det blev ju ball.

Själv gjorde jag oxå projektarbete variant seriöst... Byggde en bandtraktor..tongue riktigt rolig att köra faktiskt:D Man bygger en egen rörram osså sitter det volvo motor med tillhörande m45 låda osså kedjenerväxling efter, svänger med hjälp av styrbromsar och har traktordäck med avskuren kord som larver. larverna e uppspända på vanliga 240 hjul... fan vad den tar sig fram i blötmark, över 1m2 anläggningsyta mot backen o väger la max 700kg... runt 2 m lång o nästan lika brad( 240 bakaxel)... kan rekomenderas för den som vill:P

John87 Stolt Volvoägare
27 september 2007 · 4 913 Inlägg

v8rickard skrev:
Hej, kanske lite sent att svara nu men lyfter ämnet för tycker det e kul o höra vad andra haft för sig.

Kan ju säga vad jag gjorde då, fast jag vet inte vem som skulle ha nytta av det tongue

Gick en IT-linje så nåt med bilar var det inte tal om på min skola.
Så jag och en kompis spelade in en musikskiva. Gjorde allt själva och resultatet blev faktiskt nästan lika bra som en "riktig" skiva.

Sen MVG i betyg svider ju inte direkt smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
kenny_s Im Awesome!!
30 september 2007 · 281 Inlägg

Jag och en polare gjorde ett "pimp my ride" avsnitt med bilen i avataren.

Men annars så finns ju andra program som du kan härma om du vill hålla på med bilar.

Såg annars på youtube en film med en husvagn som gör wheelies smile

Åk på rätt sätt, åk brett :D
Volkswagen Passat "2.0 Tdi 4 motion" (2017)
chrille_P924
30 september 2007 · 67 Inlägg

MIn porsche 924s ska få lite uppdateringar som billjud och lite sånt !!
Har gjort 54 timmar på den än så länge !!

Senast redigerat av chrille_P924 (30 september 2007)

Porsche
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang