Spela in högtalare?

style
2 januari 2006 ·

Hur länge ska man spela in högtalare innan man kan dra på fullt?
Längre desto bättre förstår jag med men hur många timmar ungefär?
Mvh Ante

jonne_audi
2 januari 2006 · 45 Inlägg

har inte så stor betydelse. enda skillnaden är att dom kommer till att låta bättre efter ett antal timmar. alltså effekttåligheten är ändå samma

style
2 januari 2006 ·

aha okej men då vet jag smile
tackar!

elsmurfo
2 januari 2006 · 412 Inlägg

jonne_audi skrev:
har inte så stor betydelse. enda skillnaden är att dom kommer till att låta bättre efter ett antal timmar. alltså effekttåligheten är ändå samma

Det kan väll inte stämma? eftersom tiden går så spelar du ju "konen" och själva gummit mjukare så att den inte går sönder?

Fanatic
2 januari 2006 · 37 Inlägg

Du ska vara försiktig under inspelningstiden , dvs inte bottna elementen.
inspelningen kan ta allt mellan 30-120 timmar beroende på material och tillverkare smile

FugitivE BMW Power
2 januari 2006 · 2 362 Inlägg

haha jag öste på som satan från första början wink ville poppa högt big_smile fast har inte märkt av att det låter sämre nu efter ett tag.. låter snarare bättre som sagt smile

BMW, bogsering med wire :/
pwilhelm Hewi
2 januari 2006 · 571 Inlägg

Har alldrig tagit det lungt i början heller utan man hör efter ett tag att grejerna börja låta bättre.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
Theo
2 januari 2006 · 859 Inlägg

Jag spelar på som vanligt från början. Går det sönder av det, då är det skräpgrejjer anser jag.

/Theo

style
2 januari 2006 ·

okej. då poppar jag på då så får jag se vad som händer. bära eller brista wink
Tack och bock.

CoSmoZ 2lateuloose
2 januari 2006 · 543 Inlägg

ja kör som vanligt!.. att bottna en högtalare är inte direkt bra! även på en bra högtalare

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
MTY120
4 januari 2006 ·

jag brukar spela någon timma så får det räcka, brukar lämmna på då jag far bort över dagen så det får spela lite big_smile

gulleponken
4 januari 2006 · 174 Inlägg

ja brände 2st mgr 12"are från ljudia på ca 1,5h spelande fullt... o då va de inge steg som va för kraftigt för dom precis... så de beror väll lite på kvaliten hur länge de ska behövas!!

dG IT-Tekniker
4 januari 2006 · 144 Inlägg

CoSmoZ skrev:
ja kör som vanligt!.. att bottna en högtalare är inte direkt bra! även på en bra högtalare

Vad menas med att bottna en högtalare?

Drönirettab
4 januari 2006 · 21 761 Inlägg

Då har man så hög volym att konen går i sitt ändläge och oftast låter det plopp plopp från den, vid varje basslag.

Fanatic
4 januari 2006 · 37 Inlägg

IceRider skrev:

Fanatic skrev:
Du ska vara försiktig under inspelningstiden , dvs inte bottna elementen.
inspelningen kan ta allt mellan 30-120 timmar beroende på material och tillverkare smile

120 timmar? om man tar högtalare från skroten kanske ja.......men annars brukar stereoföretag föredra at spela in lite mjukt under 20 timmar...

Högtalare ifrån skroten lär juh vara lagomt inspelade ..
Helt seriöst så kan det ta upp till 120 timmar innnan vissa högtalare släppt helt .. Tro det eller ej!

Senast redigerat av Fanatic (4 januari 2006)

Fanatic
6 januari 2006 · 37 Inlägg

IceRider skrev:
då är de högtalarna av riktigt kass kvalite!!! skulle aldrig haft kvar dem då

Varför skulle detta betyda sämre kvalité än något annat ?
Utveckla gärna.

Lunnajs Mr
6 januari 2006 · 267 Inlägg

IceRider skrev:
då är de högtalarna av riktigt kass kvalite!!! skulle aldrig haft kvar dem då

Snacka inte om sånt du inte vet nåt om...
Oftast så brukar högtalare med bättre kvalitet ta längre tid att spela in än högtalare av sämre kvalitet.. Och högtalare från skroten är antagligen sönderspelade, väldigt gamla och säkerligen VÄLDIGT inspelade redan.

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang