behöver hjälp: volvo 740 med förgasare vägrar starta

Marten87
7 oktober 2007 · 80 Inlägg

HAHA!!

Hade bråttom att skriver... OK.. grabbar. nu ska jag skriver om. fel av mig bara skriver och sticker som det är. Ajja!

Det var så här: Mina systers pojkvän har kört bilen och lekte runt, då fastnar bilen in lera och gasa nästan fullt ut. Plötsligt dog bilen, försöker starta men kunde inte. det känner bara det drivs av startmotor. Då bogserar volvon in garage och kolla upp precis allt vad som kunna ha felet. Hittar ingenting, Men hade tänkt renoverar förgasare sedan sälja volvo. Då plockas jag motor isär. Köpte packning delar och nya skruvar, bytt olja. bytt slangarna. Skruva ihop allt tills förgasare kom in sist. det finns el kablar från förgasare och batteri ledning. dom är viktiga, jag har provat koppla olika sätt och får inte motor att startar. vad kan det vara felet att inte fick motor starta. Startmotor startar inte ens heller. utom allt lampor lyser, tutar funkar. ingen motor. Den vägrar starta. det låter kanske vettigt, har försökt olika sätt över 3 månader pga datorn var nere:(

förstår bättre eller en suger igen?smile

Oj.. glömde tala om.. Är Döv... smile

Senast redigerat av Marten87 (7 oktober 2007)

BMW 528i (1987)
Rektron
7 oktober 2007 · 42 Inlägg

Marten87 skrev:
Hej!

Jag har bytt alla packning och vattentät i volvo 740 gl förgasare.. för det startar ingen alls när min systers pojkvän sladda fast in lera så den bara kunna drivs av startmotor men inte kunde starta så plocka jag isär.. men nu blev jag stoppad av el koppla.. var går till vad? men jag vet att startmotor går direkt från batteri stora och liten ska skruva fast.. men kan jag får förklarning från börja hur får startmotor starta och få förgasare funkar igen..

Marten87!

GOGO volvo!!

Törs man fråga vad du hade för betyg i svenska:O

andreasgustavsson
7 oktober 2007 · 819 Inlägg

herregud inte för att vara dum men jag förstod fan inte ett ord :S
om vi ska kunna hjälpa dig måste du nog skriva om det där

Senast redigerat av andreasgustavsson (7 oktober 2007)

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
Volvoz84 "Ijenkligen"
7 oktober 2007 · 786 Inlägg

Marten87 skrev:
Hej!

Jag har bytt alla packning och vattentät i volvo 740 gl förgasare.. för det startar ingen alls när min systers pojkvän sladda fast in lera så den bara kunna drivs av startmotor men inte kunde starta så plocka jag isär.. men nu blev jag stoppad av el koppla.. var går till vad? men jag vet att startmotor går direkt från batteri stora och liten ska skruva fast.. men kan jag får förklarning från börja hur får startmotor starta och få förgasare funkar igen..

Marten87!

GOGO volvo!!

hoppas verkligen att du skämtar roll

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Sharky
7 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Marten: Ursäkta dom som är hårda mot dig. Du kan ju mycket väl ha problem med att skriva eller vara dyslektiker. Säg i så fall till så försöker vi hjälpa dig.
Men om du å andra sidan bara hade bråttom när du skrev inlägget så ber jag dig redigera ditt inlägg så att det är lättare att förstå vad du är ute efter.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
richardoo290 VOLVO for life..
7 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Marten87 skrev:
HAHA!!

Hade bråttom att skriver... OK.. grabbar. nu ska jag skriver om. fel av mig bara skriver och sticker som det är. Ajja!

Det var så här: Mina systers pojkvän har kört bilen och lekte runt, då fastnar bilen in lera och gasa nästan fullt ut. Plötsligt dog bilen, försöker starta men kunde inte. det känner bara det drivs av startmotor. Då bogserar volvon in garage och kolla upp precis allt vad som kunna ha felet. Hittar ingenting, Men hade tänkt renoverar förgasare sedan sälja volvo. Då plockas jag motor isär. Köpte packning delar och nya skruvar, bytt olja. bytt slangarna. Skruva ihop allt tills förgasare kom in sist. det finns el kablar från förgasare och batteri ledning. dom är viktiga, jag har provat koppla olika sätt och får inte motor att startar. vad kan det vara felet att inte fick motor starta. Startmotor startar inte ens heller. utom allt lampor lyser, tutar funkar. ingen motor. Den vägrar starta. det låter kanske vettigt, har försökt olika sätt över 3 månader pga datorn var nere:(

förstår bättre eller en suger igen?smile

Oj.. glömde tala om.. Är Döv... smile

be en kompis skriva ett inlägg åt dig så kan vi förstå, tydligen har du problem, inget fel i det.
men för att förstå måste du nog be en kompis skriva om det där..

Sharky
7 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Marten: Det verkar som du endera har glömt något riktigt väsentligt eller lyckats koppla något helt åt skogen. Problemet är bara att det är nästan omöjligt att felsöka sådant här över internet.

Det första du måste göra är i alla fall att se till att du har ström till startmotor. Både den feta tjocka plussen som skall bultas fast på startmotorn och den tunnare flatstiftskontakten som skall gå till solenoiden. Plocka loss batteriet när du gör detta.

Har du svårt att hitta vad som skall gå vart så måste du försöka få hjälp av någon som kan.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sharky
7 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Du är döv och dom som hackar på dig utan att veta något är dumma.

Jag är en besserwisser - så alla har vi något som är fel.

Göran
Moderator

Marten87 skrev:
Är Döv... smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Marten87
7 oktober 2007 · 80 Inlägg

Sharky.. Där du har helt rätt!!

Nu har jag testa precis vad du har förklara för mig. Även har kontakt me en som har meka bilen mycket inom volvo. Han säger det är mysko motor.. Han testar precis allt och till med precis vad du har förklarat.. ingen startmotor startar.. skumt. ska försöka ta reda på mera vad som kunde ha fel.

Batteri fungerar
Batteriledning till startmotor fungerar
startmotor Fungerar.

Undra vad det kunde ha mer som krävs få startmotor startar trots det bara drivs bara från batteri inte annat.

Marten87

BMW 528i (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang