Lamellbyte!

jackpack3
12 oktober 2007 · 71 Inlägg

Tjena, tyvär har det inträffat lite tråkigheter nu, en vecka efter att jag köpt min ford probe så värkar det som lamellerna börjar ge sig, efter som de börjar slirar när jag gasar på fullt typ . särklid när jag trycker ner kopplingen lite och släpper upp den så gasar fanskapet ändå innan han greppar tag igen. Jag har en ford probe 94, 2,5l V6a  Så jag undrar vart kan man köpa bra lameller? ska jag sattsa på orginal? vad brukar det kosta att byta på verkstad osv? ja alltså lite info om vad jag behöver veta och så. neutral

bumpe Lastbilsmekaniker
12 oktober 2007 · 3 878 Inlägg

Har du några planer på att trimma? Har du inte det så köp en org, mkt mer körbar än racekopplingar...

jackpack3
13 oktober 2007 · 71 Inlägg

Nej, jag har väl inte några direkta planer på att trimma den. Jo jag tänkte att det borde ju räcka med orginal gott och väl. Bara lite tråkigt att det händer just nu :S hur länge tror du det går köra innan de ger upp helt? som sagt, det går ju få i alla växlar normalt det är bara när jag provar köra sakta i högväxel med plattan i botten och trycker ner kopplingen lite och släpper snabbt så forsätter han varva men driver ej framåt, men sen börjar han driva. Så det verkar som att det är början till slutet typ.

bumpe Lastbilsmekaniker
13 oktober 2007 · 3 878 Inlägg

Ja det är ju inte något bra tecken direkt...
Men du får inte köra så det slirar mycket, då bränner du svänghjulet me och det bli genast dyrare...

Jollejas
13 oktober 2007 · 99 Inlägg

Jag körde tills ja inte kom upp i backar med en bil som ja bara leker med..fast då brännde ja svänghjulet och tryckplatta och allt..blev blått av värmen..tongue

Eller tvärtom!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang