5912
Sök

Fjädrar - Saab 93 -99

584 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Hejsan. Det var såhär att jag var bortrest när jag skulle besiktia min bil så min bror gjorde det åt mig. Den gick inte igenom pga av att den var för låg i fram, fjädrarna riskerade att hoppa ur sitt läge lr liknande sa dom. Min kompis sa att det kanske räckte med att ja sätter på slangklämmor som håller dom på plats, tror ni det funkar eller måste ja byta till nya? det är ju inte så att jag åker o hoppar med bilen precis så jag tror ärligt talat inte att det är någon risk att dom hoppar ur.. Det har ju funkat i två år utan några problem men nu fick väl besiktningsmännen för sig ngt... Tack för svar!

BMW fantast
1 172 Inlägg
9 oktober 2007
sjukt att dom inte godkänner den för den e för låg,. aldrig hört det förr... ja slängklämma sak fungera bra.. så sitter fjädern på plats ju... då borde dom stoppa många bilar... min nissan måste man vara 2 pers för att se om den fjädrar... hehe...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

2 164 Inlägg
9 oktober 2007
Har du kapat fjädrarna eller är de sänk fjädrar?
Köp riktiga sänk fjädrar så bör de inte vara några problem.

MVH

F

584 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Okej, nee det är sänktafjädrar som man köper, ej hemma kapade.. Men ja får prova med slangklämmor och hoppas på att det funkar.. dom kanske e extra känsliga med besiktningen där ja bor.. hmm

2 164 Inlägg
10 oktober 2007
Om dom är köpta kan dom inte säga nått.
Vet inte vad dom har fått de i från.
Så länge de inte finns risk att fjädern hoppar ur skålen är de godkännt.

MVH

F

195 Inlägg
20 oktober 2007
de dom menara med det är att du har för långa dämpare asså att fjädrarna är korta byt dämpare till någon kortare så ska det inte vara fel på det... btw slang klämma borde funcka juh dom lär juh inte hamna fel så prova med klämman får du annmärkning på det också så rekomenderar jag dig att byta till kortare dämpare så kan dom inte säga att dom kommer att hamna fel smile

Sök