10559
Sök

Törs ja chipa/trimma min volvo t5 ?

Norrlänning
1 453 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Hej alla glada.. har bara en liten fråga ja, min volvo 850 t5 har precis rullat över 30 000 mil.. Nu är ja nämligen lite sugen på mer effekt, och att trycka in ett steg 2-3 chip i den. Törs ja göra det med tanke på att den gått så långt ? För övrigt så drar den lite olja, men den går fint smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 oktober 2007
Är bilen bra servad & osv innan så ska det inte vara några problem. Ta inte det billigaste chippet du kan hitta bara smile

C H E V R O L E T <3

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 oktober 2007
Autotech är väl the company to visit ifall man har volvo, så jag uppfattat det hela. steg 2-3 blir ju förmodligen 2: sportfilter,halv avgaset samt programvara; 3: sportfilter,hela avgaset, spridare, programvara. Så ser det iaf oftast ut på Saab-fronten. Serva den väl och håll koll på oljan så. Lycka till!

"When innovation meets passion!"

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 oktober 2007
Mechanimal skrev:
Autotech är väl the company to visit ifall man har volvo, så jag uppfattat det hela. steg 2-3 blir ju förmodligen 2: sportfilter,halv avgaset samt programvara; 3: sportfilter,hela avgaset, spridare, programvara. Så ser det iaf oftast ut på Saab-fronten. Serva den väl och håll koll på oljan så. Lycka till!

Kan ha fel angående spridarna där, de kanske kommer i redan i steg 2.

"When innovation meets passion!"

2 911 Inlägg
22 oktober 2007
Min har passerat 34900 mil på mätaren, har raserat den två gånger senaste halvåret, båda gångerna turbon. Motorn är pigg som en lärka.

Man bör nog fokusera mer på själva motorns hälsa istället för hur långt den gått, att den gått 30.000 innebär inte att den är dålig.

Sök