b230ft, Olika boxar?

danee C=(-_-Q)
8 oktober 2007 · 48 Inlägg

Jag har en 740gl -88 med b230f LH2.2 system, tror jag. (hur kollar man det förresten?)

Också har jag en 940 turbo -93a som jag har tagit delar ifrån,
kan jag använda 2.2 härvan och ha en tic styrbox från 2.2 systemet ?

Eller måste jag byta hela kabelhärvan ?

Jag har svänghjulsgivare(halgivare?) på ft motorn men det sitter inte på f motorn, funkar det iaf ?

Vad händer om man kör med orginal F box med ft motorn ?


MVH Danne

Nissan 200SX S14 "LS2 Powered RocketBunny" (1996)
Sharky
9 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

LH2.2 och LH2.4 har helt olika boxar. Tändboxarna har iofs likadana kontaktdon men dom är kopplade olika och funkar olika. Bränsleboxarna har olika kontaktdon och inget stämmer.

Och till LH2.4 så finns det typ tjugo olika bränsleboxar och ett tiotal olika tändboxar att välja på. Och till varje bränslebox så finns det två eller tre olika varianter av programvara som sitter i.

Och kabelhärvorna är olika. Och olika luftmassemätare. Och olika tempgivare. Och olika spridare. Och....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
danee C=(-_-Q)
20 oktober 2007 · 48 Inlägg

okej..
Vad händer då om jag tar och använder orginal boxarna till f motorn på ft motorn ?
Kommer jag kunna ladda ngt över huvud taget, om jag höjjer bränsle trycket och sätter i turbo spridarna?
Om jag har halgivare på ft motorn hur kan jag då konvertera det så jag har den andra givaren (vad den nu har för givare) som sitter på f motorn ?

MVH Danne

Nissan 200SX S14 "LS2 Powered RocketBunny" (1996)
danee C=(-_-Q)
22 oktober 2007 · 48 Inlägg

märkte nu att jag förklarat lite fel, det sitter halgivare på f motorn och svänghjulsgivare på ft motor men hur kommer motorn gå med orginal boxarna ?

MVH Danne

Nissan 200SX S14 "LS2 Powered RocketBunny" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang