6122
Sök

Bra sänkningssats till saab 9000 cse?

Illustratör
826 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Tjena..
Har en nuvarande sänkningssats som börjar sjunga på sista versen o undrar därför om det finns några "självklara val" då det gäller att köpa nytt..  Var köper man o VAD köper man?
Har inte testat varken bu eller bä så har inget att jämföra med själv..

Sen förstår jag ju att det beror på vad man vill ha för egenskaper på bilen men rekomenderar ni en sats så kan jag ju ta mig en titt i vilket fall..

Sen är jag inte säker på om jag ska köpa nya dämpare än men om nu fallet skulle bli så, så vilka dämpare rekomenderas?

Tack på förhand / Danne
Senast redigerat av Fallan (24 oktober 2007)

Tänker...

2 164 Inlägg
25 oktober 2007
De finns dels den på GE motorsport om du inte kör så jätte hårt.
Kör du hårt är de H/R fjädrar med koni dämpare runt om som gäller.

De är vad jag kan rekomendera.

MVH

F

Illustratör
826 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Ok..  Jo jag är lite kluven i den frågan.. Kör hårt gör jag emellanåt men jag bor även ut på landsbygden så stötiga o guppiga vägar spelar in åsså.. tongue 
Var köper man koni-dämpare och H/R fjädrar billigt då?  Köper man från samma ställe?

Tänker...

1 453 Inlägg
25 oktober 2007
Både Koni och H/R finns att köpa på www.speedparts.se

Illustratör
826 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
sveddan skrev:

Jo jag hade sett det.. Bör vara lite billigare kanske då man är medlem i stcs kanske?

Tänker...

8 921 Inlägg
25 oktober 2007
Fallan skrev:
sveddan skrev:

Jo jag hade sett det.. Bör vara lite billigare kanske då man är medlem i stcs kanske?

Jag kör med Bilstein och H&R från Speedparts (40mm), och ja man får rabbat som STCS medlem, hur mycket rabbaten är på står på Speedparts sida.

Bilen kommer att bli rätt stötig i lägre hastigheter och har du stänklapparna kvar i fram så kommer dom att skrapa i lite överallt tex. farthinder, trotoarkanter m.m
Men kör man med insidan av huvudet så är det inga problem.

9000 är ju rätt tung i bak så du kanske ska ta 40mm i fram och 30/35mm i bak för att inte få baken lägre an fronten.
Se också till att du får monteringssatsen om du köper från Speedparts! På min fick dom skära bort bakdämparna.
OBS! Tänk också på att ställa framvagnen efter ca 100mil
Senast redigerat av Hamilton (25 oktober 2007)

Fotograf på Tierp iDag

Illustratör
826 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:
Fallan skrev:
sveddan skrev:

Jag kör med Bilstein och H&R från Speedparts (40mm), och ja man får rabbat som STCS medlem, hur mycket rabbaten är på står på Speedparts sida.

Bilen kommer att bli rätt stötig i lägre hastigheter och har du stänklapparna kvar i fram så kommer dom att skrapa i lite överallt tex. farthinder, trotoarkanter m.m
Men kör man med insidan av huvudet så är det inga problem.

9000 är ju rätt tung i bak så du kanske ska ta 40mm i fram och 30/35mm i bak för att inte få baken lägre an fronten.
Se också till att du får monteringssatsen om du köper från Speedparts! På min fick dom skära bort bakdämparna.
OBS! Tänk också på att ställa framvagnen efter ca 100mil

Jo så låg som den är nu så har jag körvanan inne.. tongue  Fjädrarna är helslut. Men finns det 30mm o köpa från speedparts? Hittar inget själv iaf..
Ang. stötigheten så är jag jäklit delar där.. Vad är ett mjukare än förutom bilstein sprint-dämparna? Koni-dämparna dom har är väl hårdare om jag inte är helt ute o cyklar..
Vore även bra om man kunde köpa allt i okmlett sats, både dämpare o fjädrar. Blir genast en slant billigare.

Tänker...

Sök