6068
Sök

s60 t5 fråga!

538 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#1
hur mycket pallar grejerna på en s60 t5 aut. vid trim till ca 310 hk? kommer det märkas stor skilland i acc. o hastighet? nåt spec. jag borde tänka på vid ett köp eller om jag köper den org. o trimmar den själv?

mvh/Albertoo

538 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#2
årsmodell kankse spelar roll, det är en 01-03 det handlar om! smile

509 Inlägg
28 oktober 2007
#3
Du kommer märka en grymm skillnad om det blir bra! Ring till autotech prata med dom! Trevliga och dom hjälper dig gärna!

4 824 Inlägg
28 oktober 2007
#4
Se till att ha fräch olja i lådan så byt gärna olja det första du gör när du köpt bilen för den är garanterat ganska svart, jag som anställd får ge 323:-/4liter och du behöver minst 8 liter för hellst ska du skölja igenom den och då går det åt 12 liter, oljan har artnr.1161640


Som sagt du kommer märka en enorm skillnad, det blir ett helt annat drag i den oavsett hastighet.
Senast redigerat av Christian S (29 oktober 2007)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

509 Inlägg
28 oktober 2007
#5
är det steg tre som ger den effekt? Vart har du tänkt att trimma någonstans?

538 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#6
tack för tipsen, brukar alltid byta olja när jag köper mina bilar. orkar automat lådan med 300-310 hk? satt o kolla på bsr. inget bestämt ännu dock.

4 824 Inlägg
29 oktober 2007
#7
Allt hänger ju på hur du kör, man kan ju lätt rasa en låda med en bil som är helt orginal om man kör den på fel sätt.

Man brukar lägga in en momentbegränsning på 1 & 2:an just för att skona lådan, när min V70 var automat så laddade den 0,6 på 1:an 0,8 på 2:an och 1,1 på 3 & 4:an

Jag hade hellre satsat på autotech än bsr men det är ju vad jag tycker, du gör ju som du själv vill.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

538 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
#8
Christian S skrev:
Allt hänger ju på hur du kör, man kan ju lätt rasa en låda med en bil som är helt orginal om man kör den på fel sätt.

Man brukar lägga in en momentbegränsning på 1 & 2:an just för att skona lådan, när min V70 var automat så laddade den 0,6 på 1:an 0,8 på 2:an och 1,1 på 3 & 4:an

Jag hade hellre satsat på autotech än bsr men det är ju vad jag tycker, du gör ju som du själv vill.

om man kör lungt med den i lägre hastigheter men trycker till i högre, hur mycket skada tar vxl lådan?

4 824 Inlägg
30 oktober 2007
#9
Det som pajar lådorna är vridmomentet och framför allt att oljan går varm så man bränner den och då pajar lamellerna till slut då dom inte får rätt smörjning.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.


Sök