8746
Sök

Behöver lite information om Bmw 535 -90

638 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Hallåj i stugan!

Funderar på att köpa en Bmw 535 -90  som Cylinderlockspackningarn!? har gått på. Priset var då billigt men undrar nu vad det kan komma att kosta att fixa det? Någon som har ett hyffsat humm om vad det kan landa på? Delarna alltså, jobbet gör jag själv.

Vad kan en sådan bil ligga i för prisklass ungefär? alltså i bra skick. Var ju inte lite skillnad när man kollade på blocket?

Och vad drar en sån kärra igentligen?   1, 1.5, 2L ?!

Kommer väl nånting här snart!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 november 2007
Hej, du menar packningen mellan blocket och toppen? kolla varför har den gått sönder
om du ska göra jobbet själv, det bästa är att du ringer till BMW och fråga vad kostar påsen med alla packningar. som du vet, det är inte bara att bytta packningar, toppen ska lämnas till planing, kolla om det inte finns skador på delar som sitter i toppen, tänk att det är en 90a och jag tror att du kan hitta 90or för 10-15.000:- som kan rulla finnt än vad den kommer att kosta dig att renoverar. MVH.
Senast redigerat av alain (1 november 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
1 november 2007
BMW har satt förbrukningen till 1,14 L/mil, men du får räkna med något mer då det är en gammal bil med stor motor wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

167 Inlägg
1 november 2007
Borde väl dra ungefär som min bil. Jag har sportlåda med annan utväxling så den drar nog aningen mer men jag snittar ungefär 1,3l/mil. Folk påstår att dem kan köra den under 1,1l/mil men det har jag aldrig lyckats med på en hel tank.

Montör
665 Inlägg
1 november 2007
De drar ungefär 1.1-1.4l/mil vid blandad körning och runt 0.9-1.0 på motorvägen.

Sen angående värdet på bilarna så skulle jag väl anse att du borde få en i bra skick för 25-30K ungefär.

Om du kollar in den här (min polares)

http://www.garaget.org/?car=59990

Så ser du ungefär vad man får för sådana summor. smile

Mvh Jens

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

638 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Tackar för svaren.

Ska upp och kolla på den och se i vilket skick den är i övrigt. Är den i bra skick så kanske man slår till. Planing av topp och packningar är ju inte alltför dyrt. Det är väl om den blåst nån cylinder eller dyl som det börjar kostar.

Kommer väl nånting här snart!

Sök