5938
Sök

avrinningskanal läcker? Golf 3 -93

442 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
Hej gutt folk!
Min golf läcke in vatten väldigt mkt på förarsidan (hamnar under mattan), är ganska säker på att det är avrinningskanalen som är paj men det borde inte gå sönder tkr jag, elr så är det rutan som läcker.
Men till frågan, någon som kan länka till en sida så man ser hur kanalen ser ut(hur den går) elr lägga upp en bild?

Väldigt tacksam smile

Administratör
2 991 Inlägg
10 november 2007
Finns en avrinning på vänstersida rakt under antennen "om du har nån" kolla så att inte den är fullsatt med löv och dylikt... den sitter där huvlåsvajern kommer upp ifrån kupen.....

En kopp av den svarta såsen...

442 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
jaa jag vet vart den är, vi rengjorde den för typ 1 månad sen men det blev inget bättre så gissade på att den har gått sönder ngn stans.. hmm men vad händer om man täpper igen det hållet riktigt o låter det rinna av påandra sidan ist? tar det ngn annan väg in då? tänkte göra så här kanske kanske bara tills sommar o värme kmr.

8 156 Inlägg
10 november 2007
Du får väl låta bilen torka, sen sätta dig i bilen och låta en kompis hälla vatten på bilen för att försöka lokaliserar var det läcker?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

272 Inlägg
10 november 2007
På Golf 2 är dörrarna det stora problemet, om inte plasten innanför klädseln är 100% tät så rinner vatten rakt in i bilen.

Om 3an har samma vet jag inte, men det är enkelt att kolla, öppna dörren, häll vatten på rutan, kolla i underkant om vattnet rinner ut mellan plåt i klädsel.

Åker helst på is =)

121 Inlägg
10 november 2007
Goffen skrev:
Finns en avrinning på vänstersida rakt under antennen "om du har nån" kolla så att inte den är fullsatt med löv och dylikt... den sitter där huvlåsvajern kommer upp ifrån kupen.....

Har hänt på vår Golf II oxå IIgr..

410 Inlägg
10 november 2007
ett litet tips är att vanligt kranvatten har högre ytspänning så att dektektera vanliga läckage kan vara svårt med det, så häll i några droppar yes eller liknande.

Copyright @ Rybbs Production

Sök