5931
Sök

Obalanserade däck?

8 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Har precis bytt till vinterdäck. Vid första turen med dessa skakade ratten ganska mycket, den vill dra åt vänster. Hörde nåt om att det är obalanserade däck?

Nu undrar jag: Var kan man balansera dem rätt? Bor på Lidingö, kan vanliga verkstäder fixa det eller är det några speciella ställen?

1 661 Inlägg
5 november 2007
Alla som håller på med däck fixar sånt smile Så en bilverkstad kan säkert hjälpa dig. Sen att bilen drar till vänster kan ju vara lite luft i vänster däck eller behöver du göra en hjulinställning på bilen.

Oseriös Aktör
592 Inlägg
6 november 2007
det är ingen dyr service heller om du är pengarädd

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Maskinförare
1 163 Inlägg
8 november 2007
min ballansering kostade mig 200:- för 4 däck.. dock vet jag inte om han bara gillade min bil eller vad roll Men det låter som oballans iaf.. lätt fixat, tar ca 10min

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

study
772 Inlägg
9 november 2007
testa att byt vänster fram mot högerback och se i fal ldet händer något.

427 Inlägg
10 november 2007
Se du till att få dom ombalanserade , så löser sig nog ditt problem ...

/ Tobbe

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 november 2007
testa att köra lite ..om du precis har lagt på däcken och me tanke på att de är vinterdäck så har dom nog inte används på ett par månader och däck som inte används kan bli tex platta osv om en bli står i 2 veckor så kan däcken bli platta och man behöver ut och köra lite för att få dom "runda" ..testa kör så några mil och balansera om de inte går över

8 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
En följdfråga... Är det någon fara att köra med obalanserade däck? Kan bilen/däcken gå sönder, eller kan det hända något? Lämnade in bilen på verkstaden men de hann inte fixa, och nu måste jag åka ca 25 mil med bilen. Ska jag vänta någon dag med att åka och fixa det, eller är det lugnt att köra med det och fixa det när jag kommer fram???

1 661 Inlägg
10 november 2007
Bara att köra på, inga problem smile

Lite överallt..
612 Inlägg
10 november 2007
perniebernie skrev:
En följdfråga... Är det någon fara att köra med obalanserade däck? Kan bilen/däcken gå sönder, eller kan det hända något? Lämnade in bilen på verkstaden men de hann inte fixa, och nu måste jag åka ca 25 mil med bilen. Ska jag vänta någon dag med att åka och fixa det, eller är det lugnt att köra med det och fixa det när jag kommer fram???

Det är ingen fara för bilen att köra obalanserat, det enda som kan kännas jobbigt att att du måste jobba imot bilen hela tiden om den drar mycket. Men absolut inget problem.

Är det däremot felinställd framvagn kan det vara fara för att du sliter däcken snett, vilket resulterar att du måste köpa nytt, Om du hade tänkt att åka längre sträckor vill säga. Skulle inte tro att 25 mil är något problem.
Senast redigerat av A_Lindahl (10 november 2007)

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Sök