Böter

Smajly
10 november 2007 · 3 059 Inlägg

Bra tråd, den bevisar ju bara att det finns en del som inte borde ha körkort överhuvudtaget och är farliga och helt korkade i trafiken.. sånna som skapar olyckor själv. Omogna osse.

LazerHawke
10 november 2007 · 1 268 Inlägg

C70 skrev:
En mätning måste ske.....hastighetsmätaren är ingen hållbar mätning.

sant mätarna i våra bilar visar olika från bil till bil går inte gå på den när man läser av en annan bil.... smile

Helvete_racing Arg Snickare
10 november 2007 · 875 Inlägg

skriv ALDRIG  på en böter om du blir stoppad av en civilare. om dom inte har kamera med bevis osv. för då kan man inte säga så mycket. farsans kompis har vunnit övre snuten 2 ggr i rätten(rättegång). det går vidare till det när man nekar allt. och har dom inga bevis på att du körde för fort så vinner du det. och så gäller det att du kan snacka för dig när dom snackar.

tex som Quist som vart stoppad när han körde 220 på 110 väg.

när en polis säger till dig att nej vi säger väl att du körde i 130, så kan du skriva på.

det är rena HOTET. du kan anmäla dom om dom säger så. det var exact så dom sa till farsans kompis. så skriv aldrig på FÖR FASEN!!

Wezzli Sidledesförare
10 november 2007 · 268 Inlägg

Vill polisen verkligen ta det så långt som att gå till rätten med det ifall du blånekar så kan jag nästan garantera att ditt ord inte är värt mycket mot ordet av en polis. Finns likt detta fallet två polisers vittnesmål så är risken att undkomma straff ännu mindre. Oavsett om man kör med en felmarginal på 20km/h vilket är en mycket stor felmarginal så har du ju kört 30km/h för fort som är för mycket, det finns liksom ingen oklarhet i om du har kört för fort eller ej. Om sedan poliserna ger sig in på ett sådant fall där bara ett vittnesmål finns, tvivlar jag på.

Man vet aldrig, före man vet
jonesono Personal- och beteendevetare
10 november 2007 · 1 082 Inlägg

Urkas skrev:
Tvinga fram ett brott? Det är inte en jävel som har sagt att man måste gasa på bara för det kommer en bil o ska köra om en. Du får skylla dig själv helt enkelt.

Sant!
Sitter och småskrattar när jag läser det första inlägget. Någon kör om en annan, dennes stolthet krymper och måste plötsligt hävda sig flerfaldigt.. ett tyvärr allt för vanligt beteende idag.
Svälj stoltheten och spara pengar!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
alain www.bimmerpower.org
10 november 2007 · 3 995 Inlägg

Fabbes skrev:
Tänkte kolla med bötesveteraner hur det ligger till egentligen. Såhär va det, hade vart i stockholm under dagen och köpt min R32a, sen på kvällen var jag ute å skjussa lite folk.
Jaja iallafall så kommer jag glidandes i 70 på en 70 väg, plötsligt så kommer det en grön volvo kombi ut från en utfart i fullt ös och tänker plöja om mig (2 filer), "I helvete heller!" tänker jag å trycker plattan i mattan å kör om han, så ser jag blåljus i backspegeln. Helt kallsvettig kör jag in till sidan så kommer det fram en polis (riktigt het kan jag tillägga) å säger du det är 70 här, (hade passerat en 50 skylt men det visste dom tydligen inte roll ) jag vet säger jag, och du körde i 120 men vi mätte inte men såg på våran mätare å vi är 2 så vi har vittne. Eh jaha säger jag, bla bla bla... kan ta ditt körkort... bla, sen säger hon, du ska inte bli trissad till att rejsa så där. tog snällt min böter å drog illa kvickt, sen slog det mig är inte det där att tvinga fram ett brott å får man göra så i sverige? hmm


Kul fakta: Polarn ringde 5min efter å sa åt mig att ta de piano för det var en ny civilare i stan, en grön volvo kombi.

tänk om polisen skulle tag detta som en godkänn erkännande och straffa dig därefter fy fan va gott. jag skulle lol

Senast redigerat av alain (10 november 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
D_MAN ?
10 november 2007 · 1 038 Inlägg

En civilare tog mig på nya motorvägen mellan gävle å uppsala, han sa att filmen sparas och kommer att finnas hos polisen i uppsala och att man hade rätt att ta del av den filmen 1gång om året, är det bara att knalla in å visa boten å fråga efter filmen, nån som vet??

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Roadkiller Bredbands Tekniker
10 november 2007 · 176 Inlägg

Fabbes LÄS DETTA...

http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/ … _fakta.htm
http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/ … _start.htm

Läs de om Mobiltelefon längst ner. Kommer använda det själv om man blir stoppad av en ensam polis!!

Sen till alla som inte kan svara på vad han frågar efter utan ska klaga på andra.
Vad ger er rätten att skriva att ngn är korkad och omogen bara för att han har kört för fort???mad

Som detta tex...

"..korkad att köra 120 på 50 skyltad väg då ska du inte har körkort i behål. det är på grung av såna som du att det finns många döds olyckor bland de unga. Om man vill sätta på sitt liv på spel, man ska inte göra det på vägarna och inte döda andra oskyldiga trafikanter och tyvär det händer ofta..."


Jag förlorade mitt körkort för 7 år sedan pga jag körde nästan 100 på 50 väg.

Är jag korkad??hmmmad

Detta hände kl 01,00 på natten..tvåfiligt, inga människor som var ute,  bara en polis!!
Jag tog mitt straff, 2000kr plus indraget körkort 3 månader. Igentligen 6 men överklagade..cool

Så detta med att anklaga en person eller trycka ner ngn för ett "misstag"..
SLUTA MED DET!!

Blir mycket trevligare att läsa trådarna på Garaget då...!smile

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
volvonisse440 yrkeschaufför
10 november 2007 · 709 Inlägg

för er som inte vet det så räcker det med att dom var 2 .. ni ska veta det att svenksa polisen är dom största makt missbrukarna effter hittler och stalin. bara för att dom var 2 kan dom ställa till vilket helvete som hälst för dej. ok desutom står det tydligt att en onödig om körning anses som en brottslig omkörning. om det inte är absolut nödvändigt med en omkörning så ska men ge fan.. men det skiter dom flästa i till och med jag .. men jag tycker att du ska vara lycklig som klarade dej med böter i 120 brakare på en 70 sträcka. mvh jocke

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
John87 Stolt Volvoägare
10 november 2007 · 4 913 Inlägg

volvo_r-optik skrev:
när en polis säger till dig att nej vi säger väl att du körde i 130, så kan du skriva på.

det är rena HOTET. du kan anmäla dom om dom säger så. det var exact så dom sa till farsans kompis. så skriv aldrig på FÖR FASEN!!

Det är väl inget hot?

Ett hot är om dom säger "om du inte skriver på så..."
Detta är bara ett försök till en överenskommelse för att underlätta för dom.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
volvonisse440 yrkeschaufför
11 november 2007 · 709 Inlägg

det är precis därför du får böter för att inte ha körkortet med dej.. för att underlätta deras jobb dom kan kolla om du har körkort på 5 minuter.. med datorer så.. men dom är så jävla lat så dom måste straffa stackare som har glömt..
och en annan patetisk grej kolla infon om när du får andvända dimljus.. satt o skrattade för mej själv.  enligt lagen så får du inte ha halvljuset på samtidigt som dimjuset   men heljusen och dimljusen får va på samtidigt..   säg mej hur fan ska du se med enbart dimljusen  dom hjälper knapt till ... :S   LÖJLIGT!!!!!

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
John87 Stolt Volvoägare
11 november 2007 · 4 913 Inlägg

volvonisse440 skrev:
och en annan patetisk grej kolla infon om när du får andvända dimljus.. satt o skrattade för mej själv.  enligt lagen så får du inte ha halvljuset på samtidigt som dimjuset   men heljusen och dimljusen får va på samtidigt..   säg mej hur fan ska du se med enbart dimljusen  dom hjälper knapt till ... :S   LÖJLIGT!!!!!

Kanske därför du inte får köra med dimljus utan måste ha enbart halvljus wink
När det inte är dimmigt då förstås, då förvärrar halvljusen väldigt och dimljusen faktiskt hjälper lite.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
alain www.bimmerpower.org
11 november 2007 · 3 995 Inlägg

Roadkiller skrev:
Fabbes LÄS DETTA...

http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/ … _fakta.htm
http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/ … _start.htm

Läs de om Mobiltelefon längst ner. Kommer använda det själv om man blir stoppad av en ensam polis!!

Sen till alla som inte kan svara på vad han frågar efter utan ska klaga på andra.
Vad ger er rätten att skriva att ngn är korkad och omogen bara för att han har kört för fort???mad

Som detta tex...

"..korkad att köra 120 på 50 skyltad väg då ska du inte har körkort i behål. det är på grung av såna som du att det finns många döds olyckor bland de unga. Om man vill sätta på sitt liv på spel, man ska inte göra det på vägarna och inte döda andra oskyldiga trafikanter och tyvär det händer ofta..."


Jag förlorade mitt körkort för 7 år sedan pga jag körde nästan 100 på 50 väg.

Är jag korkad??hmmmad

Detta hände kl 01,00 på natten..tvåfiligt, inga människor som var ute,  bara en polis!!
Jag tog mitt straff, 2000kr plus indraget körkort 3 månader. Igentligen 6 men överklagade..cool

Så detta med att anklaga en person eller trycka ner ngn för ett "misstag"..
SLUTA MED DET!!

Blir mycket trevligare att läsa trådarna på Garaget då...!smile

Du körde 100 på 50, det finns anläggning att det är 50, det ÄR korkad och oansvarig, tänk om du hade dödad någon, hur skulle du leva idag, du straffades och betalade för dina misstag och var glad att det blev inte värre, jag skrev inte för trycka ner folk men bara för att det är sanningen. Om du inte vet hur det är att plocka delar av folk på vägen som gör såna misstag, det vet jag!!!

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Roadkiller Bredbands Tekniker
11 november 2007 · 176 Inlägg

Som jag skrev så var kl 01,00 på natten och det var tvåfiligt och INGA MÄNNISKOR ute..
Hade jag kört så om det var mitt på dagen??
Om det var en massa människor ute???

NEJ!!!!!För jag är inte korkad och oansvarig så att jag skulle göra det!

Visst du skrev detta kanske för det är så verkligheten är tyvär , men nu så bedömde jag att jag kunde köra så fort på natten.
Om det står 50km och jag bedömer att jag inte kan köra så fort utan kanske 30km, för det är barn vid vägen eller ngt annat så bedömer jag det. Om du förstår..

Ville inte heller klanka på dig eller ngn annan heller...Tog bara ett exempel!!big_smile

Senast redigerat av Roadkiller (11 november 2007)

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang