6443
Sök

ska man ha spacers eller inte?

566 Inlägg
17 november 2007
Det tar väl lite hårdare på hjullager med spacers..och så spårar det mer...men det är väl ingen stor skillnad..bara å köra. Jag har haft en hel del bilar med spacers och ja har inget och klaga över.

8 156 Inlägg
17 november 2007
Det kan ju vara bra med spacers om det skiljer i ET (offset).
Iaf om den nya fälgens ET är högre än originalfälgen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

737 Inlägg
2 117 Inlägg
18 november 2007
Bara att kolla upp hur mycket du kan flytta ut dem utan att bultarna blir för korta, annars får du byta till längre bult. Se också till att du har en centrumstyrning på spacerna så att fälgarna hamnar i centrum på naven.

Här hittar du prisvärda spacers
www.manton.se
Senast redigerat av shogun (18 november 2007)

737 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
köper ja så blir det dessa..dom verkar vettiga som fan.. vet inte hur mycket ja ska flytta ut dom...räcker nog med en cm.. kanske 2cm bak..eller inga fram o 1cm bak..

http://www.conceptzperformance.com/Cart … 26.192.103

1 723 Inlägg
18 november 2007
hela min framvagn började skaka av spacers, var lagom kul att köra i hastigheter över 90km/h. så inga spacers mer för min del.

566 Inlägg
18 november 2007
falloutboy skrev:
hela min framvagn började skaka av spacers, var lagom kul att köra i hastigheter över 90km/h. så inga spacers mer för min del.

Hjälper å dra åt muttrarna...annars får du ringa efter mamma:lol:

550 Inlägg
18 november 2007
Om du ökar spårvidden bak så kommer bilen att bli mindre understyrd.

737 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
jag har redan gjort så bilen e överstyrd.. baken kommer ut hela tiden

1 723 Inlägg
18 november 2007
81an skrev:
falloutboy skrev:

ahaaa! wink det var däckfirman som drog åt dem med mutterdragare efter att de balanserat däcken. Med spacers går det aldrig att få det riktigt bra, om de inte sitter fast i fälgen. men bra tips!

turboabstinens
442 Inlägg
19 november 2007
falloutboy skrev:
81an skrev:
falloutboy skrev:

ahaaa! wink det var däckfirman som drog åt dem med mutterdragare efter att de balanserat däcken. Med spacers går det aldrig att få det riktigt bra, om de inte sitter fast i fälgen. men bra tips!

http://www.conceptzperformance.com/Cart … /1465l.jpg

Sådana spacers lär det bli bra utav, drar ju lika rakt som original då.. Köp vettiga spacers så ska det fungera.

ocertifierad klåpmekare

120 Inlägg
19 november 2007
The_Dude skrev:
Om du ökar spårvidden bak så kommer bilen att bli mindre understyrd.

varför blir de så?

SKÅNING
1 215 Inlägg
19 november 2007
bluelight skrev:
falloutboy skrev:
81an skrev:

http://www.conceptzperformance.com/Cart … /1465l.jpg

Sådana spacers lär det bli bra utav, drar ju lika rakt som original då.. Köp vettiga spacers så ska det fungera.

harköpt mina spacers på biltema 2st för 30kr billigt och bra har andvänt dom både fram och bak, har även haft 4st 5mm fram per hjul inga problem dra ut ordenkligt bara

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

1 723 Inlägg
19 november 2007
bluelight skrev:
http://www.conceptzperformance.com/Cart/images/1465l.jpg

behöver inga spacers, det räckte med att göra det som förra ägaren misslyckades med... att sätta rätt däck på rätt plats. Fälgarna är olika fram och bak.

men de där lär inte orsaka problem som du länka till. det som satt på var skräp från Biltema.

Sök