Motor trimning mitsubishi 3000 gt till ca 800 hk

Raimo
4 augusti 2007 · 22 Inlägg

var kan man lämna in sin mitsubishi 3000 gt 96 twin turbo för effekt ökning vill ha hjälp med det mvh Raimo 070-2589075

Raimo
5 augusti 2007 · 22 Inlägg

är det verkligen ingen i vårt avlånga land som vet var man kan lämna in bilen och få motorn ombyggd eller någon som kan göra det åt mig

colt czt "Transporter"
5 augusti 2007 · 45 Inlägg

Tja!!!!Titta här www.jrm-racing.se dom kan nog hjälpa dig..............Mvh Danne:cool:cool

"Kör Aeron och Honda cbr 600F"
Raimo
5 augusti 2007 · 22 Inlägg

colt czt skrev:
Tja!!!!Titta här www.jrm-racing.se dom kan nog hjälpa dig..............Mvh Danne:cool:cool

tack för tippset har ni skickat ett mejl till dom så får vi se vad det blir av det mvh raimo

940R
5 augusti 2007 · 1 567 Inlägg
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
GodaDraken76
5 augusti 2007 · 59 Inlägg

Delar och montering m.m

www.supramannen.com

Mappning när bilen är klar

www.turbocenter.se

Det kommer kosta en hel del mer än vad bilen går loss på som du nog vet...
Smidda stakar, kolvar m.m.m.m.
Och några 800 hk, har jag svårt  att se på en 3000GT i sverige...bättre satsa på en MKIV *ler*

// André

Senast redigerat av Ulrik (5 augusti 2007)

Porsche 996 Turbo FS490 -01 - Såld
Corvette C6 Z06 -07 - Såld
Toyota Supra MKIV T78 Euro Spec -93 - Såld
Jimm
5 augusti 2007 · 1 661 Inlägg

Ulrik skrev:
Delar och montering m.m

www.supramannen.com

Mappning när bilen är klar

www.turbocenter.se

Det kommer kosta en hel del mer än vad bilen går loss på som du nog vet...
Smidda stakar, kolvar m.m.m.m.
Och några 800 hk, har jag svårt  att se på en 3000GT i sverige...bättre satsa på en MKIV *ler*

// André

Att en MKIV skulle vara trimvänligare än 3000gt är bara myt.
Det finns 3000GTs i sverige med uppåt 1000hk.

Till trådskaparen skulle jag rekommmendera www.funrunracing.se som är en specialinriktad sida endast för 3000GT, där kan du både köpa delar och lämmna bilen på verkstad.
Sådana här frågar ska du ställa på vårat egna forum så får du bättre och fler svar.
http://www.3kgt.tk/
MVH//Jimmie

Markus_MR2
5 augusti 2007 · 761 Inlägg

Hardjim skrev:
Att en MKIV skulle vara trimvänligare än 3000gt är bara myt.
Det finns 3000GTs i sverige med uppåt 1000hk.
MVH//Jimmie

Och det finns säkerligen båda saabar volvosar och diverse andra bilar med uppåt 1000hk också,, den stora frågan är ju vad det kostar att komma dit, och där tror jag nog att supran vinner.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Jimm
5 augusti 2007 · 1 661 Inlägg

Markus_MR2 skrev:

Hardjim skrev:
Att en MKIV skulle vara trimvänligare än 3000gt är bara myt.
Det finns 3000GTs i sverige med uppåt 1000hk.
MVH//Jimmie

Och det finns säkerligen båda saabar volvosar och diverse andra bilar med uppåt 1000hk också,, den stora frågan är ju vad det kostar att komma dit, och där tror jag nog att supran vinner.

Varför? motorerna är ju nästan helt likvärdiga.
supra MKIV = 330hk ca 400nm på bakhjulen.
3000GT Gen2 = 320hk  427nm på 4 hjul.

Joopet
5 augusti 2007 · 72 Inlägg

Hardjim skrev:
Varför? motorerna är ju nästan helt likvärdiga.
supra MKIV = 330hk ca 400nm på bakhjulen.
3000GT Gen2 = 320hk  427nm på 4 hjul.

Vad är det som gör motorerna likvärdiga?
Det du skrivit säger ju bara att dom har en likvärdig effekt när dom e orginal och
inte hur hållbara motorerna e vid trimning.

Ekan_
6 augusti 2007 · 41 Inlägg

Skulle ringt Acc Racing mvh Robin

Izual
6 augusti 2007 · 4 571 Inlägg

Joopet skrev:

Hardjim skrev:
Varför? motorerna är ju nästan helt likvärdiga.
supra MKIV = 330hk ca 400nm på bakhjulen.
3000GT Gen2 = 320hk  427nm på 4 hjul.

Vad är det som gör motorerna likvärdiga?
Det du skrivit säger ju bara att dom har en likvärdig effekt när dom e orginal och
inte hur hållbara motorerna e vid trimning.

Får hålla med joopet

Bara för att dom har någorluna lika effekt betyder ju inte att dom kostar lika mkt och är lika svåra/enkla att trimma.

Supramotorn är ju känd som "bulletproof" vilket jag inte hört om den i 3000gt.

Sedan så är det ju inte bara motorn som måste uppgraderas även drivlina osv och jag vill påstå att det blir billigare och enklare att trimma supran

Streethawk Billjuds Wannabe
6 augusti 2007 · 1 771 Inlägg

Hmm nu har vi vandrat utanför ämnet här tror jag :S jag vet inte riktigt vart du ska söka dig men pröva och se,  men du får vara beredd att lägga ut en bra summa för det hela, det lätta är att komma upp i dom hästarna, det svåra är att få det att hålla..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Raimo
6 augusti 2007 · 22 Inlägg

Absolut_Audi skrev:
Hmm nu har vi vandrat utanför ämnet här tror jag :S jag vet inte riktigt vart du ska söka dig men pröva och se,  men du får vara beredd att lägga ut en bra summa för det hela, det lätta är att komma upp i dom hästarna, det svåra är att få det att hålla..

jo jag vet har väl tänkt mig lägga runt 200" så får vi se vad det blir av det mvh Raimo

mcguyver
6 augusti 2007 · 218 Inlägg

kan väll bara säga www.scram.se och prata med matti han vet vad han gör det kan jag lova dig han är den ända i som får pilla med min bil iaf

Raimo
10 augusti 2007 · 22 Inlägg

jag har kollat runt nu så snart ska jag bestämma mig undra också om någon kan tipsa mig om någon som är duktig på air brush vill ha en huv snyggt fixad mvh Raimo

R1kard V-Power
13 augusti 2007 · 1 186 Inlägg

Har du ringt dem nu? Va sa dem?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
vr4
18 december 2007 · 61 Inlägg

Hej.

Kanske årets tråd lyft smile

Om du inte redan grejat med din bil så kan vi hjälpa dig med din 3000GT.

6G72 som sitter i en 3000GT är bra utgångs material och är inte klen på något vis. Det är lika viktigt att bygga rätt oavsett vilken motor man än bygger. Att få ut 800 fungerande hästar i en 3000GT är inga problem bara man är bered på att det kostar.

Det som man kanske mest ska tänka på är vad du ska ha bilen till... 800HP är ganska brutalt att ha tillvardags, samt att körbarheten börjar lida ganska mycket.

Mvh/Fredric

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang