hejhej, idag så ska jag och pappa åka och hämta en bil till mig och det är en bmw 318i 87 års. (vet att det inte är den värsta motorn bmw har gjort xD) men iaf. jag får den billigt Så jag ska montera på ett sportluftfilter på bilen, och då undrar jag vad mer kräfs? jag menar med bensin mängden. Eftersom nu kommer ju bilen få mer luft och då vill den ha mer bensin men hur ställer man in inspruten så den ger mer bensin eller sköter inspruten det själv? Jag hadde tänkt köpt ett koniskt filter för 299kr på micro, och jag undrar om det är dugligt...
Skriv gärna vad mer jag kan göra för att få lite mer effekt ur den...
Sen så var det bromsvätskeläckage, så bromsoljan läcker ut så man måste fylla på hela tiden.. och då undrar jag om ni vet nått ställe där det kan läcka så jag slipper leta så jäkligt efter läckage.
Rör kan du köpa på Mekonomen, Laitis m.m. Börja att skruva ner ditt original så har du en mall att gå efter, sen behöver man alltid lite extra rör om man skulle kapa eller svetsa fel
Sen finns det ju självklart färdiga system men kostar lite mer förståss.
okej tack för hjälpen.. har du nån aning om vart det kan läcka angående bromssystemet? (läs första inlägget för redigerade om inlägget så du kanske har missat det)
okej tack för hjälpen.. har du nån aning om vart det kan läcka angående bromssystemet? (läs första inlägget för redigerade om inlägget så du kanske har missat det)
bara att leta det kan ju läcka var som hälst. eller så sitter någon i bilen och bromsar då är det lättare att se för då blir det ju tryck.
mm är ganska farligt ja:) Men får väll fylla på med olja och sen kika på baken vart olje fläcken på marken är så vet man på ett ungefär vart läckage är....