4529
Sök

går att varava fullt ut i 10 sec sen max 3500varv 740 tic med b230et

812 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
som rubriken lyder??  vet nån va de kan vara för fel?? har rovat allt snart å ger fan upp.. har provat å bryta att alla givare men då går den sämre för utom till ÖDP givaren..  ved går den till?? kan den ha md saken att göra att den inte går som den ska..  går hur fint som hällst på tomgång och ända upp till 3500 varv sen bryter den typ med den tänder fortfarande..  kan de ha med nå soppa relå att göra??  har bytt soppa filter för jag trodde de va den som var igen täpt men de va de inte?!?!

tacksam för svar och ider?

man lever bara en gång..

5 Inlägg
9 januari 2008
Tror de e luftmängdsmätaren som e paj du:P Testa byt,e ju värt ett försök.. Jag har haft samma fel nämligen å tror de va den som va felet, men e inte riktigt 100:P Men e nästan säker på de för han går på startbränsle när du kan varva i typ tio sek.. Sen går han på tomgång en stund bara va efter de:?? Sen gör han å så blir han lika dan igen
Senast redigerat av andersson88 (9 januari 2008)

510 Inlägg
9 januari 2008
andersson88 skrev:
Tror de e luftmängdsmätaren som e paj du:P Testa byt,e ju värt ett försök.. Jag har haft samma fel nämligen å tror de va den som va felet, men e inte riktigt 100:P Men e nästan säker på de för han går på startbränsle när du kan varva i typ tio sek.. Sen går han på tomgång en stund bara va efter de:?? Sen gör han å så blir han lika dan igen

kamrem kuggat? tändningen står rätt? Haft ute motorn nyligen så du kopplat fel till temp/kallstarten? Det hade ja fel på min bil efter renoveringen, och då varvade den inte mycket .. Och slukade soppa ja jävlar ..

812 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
jo motorn är ju nybyggd men jag hadde aldrig ur insuget så kallstarten var inkoplad hala tin och kam remm å tändningen står rätt och luft massmätaren rukar för när jag koplar ur den så skuter den och lever fan..  men blir ingen skilnad om jag kopplar ur ödp givaren så blir det ingen skillnad..  nån som har nå försag??

man lever bara en gång..

Sök