3561
Sök

dump på s60

8 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#1
tja harens602,4t 01a som jag skulle villa ha dump på hur ska jag bära mig åt??


transportkonsult
284 Inlägg
9 januari 2008
#2
Du behöver inte göra någonting. Sitter orginal på den.
Precis som på alla andra bensinturbo bilar.

Bottles are for babys. Real men get blown.

8 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#3
menden låter ju så mesigt


transportkonsult
284 Inlägg
9 januari 2008
#4

Bottles are for babys. Real men get blown.

8 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#5
detkom intefram något på den länken


4 824 Inlägg
9 januari 2008
#6
pesa88 skrev:
menden låter ju så mesigt

beror på att den är återledande + att resterande ljud försvinner i luftburken, enklaste du kan göra för att det ska låta mer är att montera ett öppetfilter och på köpet får du ett goare insugningsljud.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

8 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#7
det har jag redan med avskärmning och allt från bsr och ppc programering men jag vill vill ha mer distingt ljud från dumpen


94 Inlägg
9 januari 2008
#8
Svårt att säga hur du ska bära dig åt då. En öppen dump låter ju mer, men den gör också så att ett turbobyte kommer närmare och närmare.. Låt orig sitta där, sen får du leva med att den kanske låter lite "fjolligt"..

Bredda bilen annars byt!!

8 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#9
låter alla återcirkularande lika lite eller låter bara org mindre
sen läste jag om hybriddump ?? verkade lite krångligt tycker jag


2 164 Inlägg
9 januari 2008
#10
Hybrid dump är ju både återcirkulerande och öppen.
Men för motorn skull använd återcirkulerande.
De är inte billigt med motorskador!

MVH

F


Bilmekaniker
199 Inlägg
9 januari 2008
#11
Corsa_rst skrev:
Svårt att säga hur du ska bära dig åt då. En öppen dump låter ju mer, men den gör också så att ett turbobyte kommer närmare och närmare.. Låt orig sitta där, sen får du leva med att den kanske låter lite "fjolligt"..

På viket sätt skadar det turbon med en Öppen dump?

2 164 Inlägg
9 januari 2008
#12
Saab_Emil skrev:
Corsa_rst skrev:
Svårt att säga hur du ska bära dig åt då. En öppen dump låter ju mer, men den gör också så att ett turbobyte kommer närmare och närmare.. Låt orig sitta där, sen får du leva med att den kanske låter lite "fjolligt"..

På viket sätt skadar det turbon med en Öppen dump?

Om dumpen inte släpper ut övertrycket gör den de men de gäller ju alla avlastnings ventiler.

MVH

F


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
9 januari 2008
#13
Fredrik-79 skrev:
Saab_Emil skrev:
Corsa_rst skrev:
Svårt att säga hur du ska bära dig åt då. En öppen dump låter ju mer, men den gör också så att ett turbobyte kommer närmare och närmare.. Låt orig sitta där, sen får du leva med att den kanske låter lite "fjolligt"..

På viket sätt skadar det turbon med en Öppen dump?

Om dumpen inte släpper ut övertrycket gör den de men de gäller ju alla avlastnings ventiler.

MVH

F

då släpper luftfiltret ut övertrycket


94 Inlägg
9 januari 2008
#14
De som är med dom flesta, nästan alla öppna dumpar är att dom är för hårda. En återcirkulerande står svagt öppen även på tomgång. Eller ja, oftast om du har vaccum på -0.2. Gör en öppen de får man ingen tomgång om man kör vanligt LMM sprut.

Sen skadar de turbon då de "kvittrande" ljudet är ett bakslag mot turbon. Luften kommer i pulser tillbaka mot turbon som vill stanna impellern varje gång, de påverkar lagret och balansen i turbon. De i sig resulterar i en lagerglapp turbo på mycket kotare tid än en bra återcirkulerande dump.

Bredda bilen annars byt!!

transportkonsult
284 Inlägg
9 januari 2008
#15
Ok ny länk. http://www.garaget.org/forum/search.php

Skriv dump i sökrutan.

Har varit uppe hundratals trådar om samma ämne.
Vet inte folk hur sökfunktionen fungelerar?

Bottles are for babys. Real men get blown.


Sök