5913
Sök

Starta bilen med knappen på nyckeln.

911 Inlägg
6 februari 2006
Trådstartare
Hej , har hört att man kan ändra sin nyckel som man har knappar på till att starta bilen med.
Nån som hört talats om det ? det ska tydligen vara lätt att göra om nyckeln till det.
om så är fallet skulle jag gärna vilja få lite info om hur man gör det så jag kan fixa det .
//ZoRTeP

pic up the phone, wazzzaaa

142 Inlägg
6 februari 2006
aldrig hört talas om att man ska kunna ändra "bara sådär", men vore lite intressant att veta vad vi talar om för bil iaf?

Dr. Turbo
459 Inlägg
6 februari 2006
jättelätt du sätter ett vanligt c-lås med fjärr till ett relä som går parallelt med startläget i tändningslåset
vips du trycker på knappen å bilen startar
hade planer själv på att bygga men eftersom jag är så glömsk så tänkte jag sätta nå microbrytare på växelspaken alt. växellänkaget så bilen inte startar om nån växel är i
kan bli jobbigt om bilen kör iväg på 1 an och bilen fortarande är låst ^^

911 Inlägg
6 februari 2006
Trådstartare
jaaduu .. så som jag uppfattar det ska det gå till alla bilar som kan öppnas med knapparna på nycklarna .

911 Inlägg
6 februari 2006
Trådstartare
faaan va nice ^^ ska testa det nån dag wink

9 108 Inlägg
6 februari 2006
Det finns larm med sådan funktion inbyggd..

911 Inlägg
6 februari 2006
Trådstartare
okej, Vet du vad larmet heter ?

9 108 Inlägg
6 februari 2006
http://www.streetcars.se/forum/forum_po … 8&PN=1

vet inte om han har några kvar men...

911 Inlägg
6 februari 2006
Trådstartare
okeej

142 Inlägg
6 februari 2006
Big Al skrev:
jättelätt du sätter ett vanligt c-lås med fjärr till ett relä som går parallelt med startläget i tändningslåset
vips du trycker på knappen å bilen startar
hade planer själv på att bygga men eftersom jag är så glömsk så tänkte jag sätta nå microbrytare på växelspaken alt. växellänkaget så bilen inte startar om nån växel är i

så kan man ju alltid göra, men då får du ju inte knappen på nyckeln.. men det spelar ju egentligen ingen större roll smile smart tänk med brytare på spaken!

21 761 Inlägg
6 februari 2006
Big Al skrev:

Det hade isf varit något för dolda kameran.

Sök