3122
Sök

volvo 740 med b230 e motor startar inte. hjälp!

3 650 Inlägg
21 januari 2008
har du provat en så enkel grej som att starta med startkablar? tongue min var också stendöd ett tag, sedans tartade vi upp den med starkablar å sen dess har det ialf inte varit nå starproblem..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 januari 2008
polarens startade inte häller men efter vi drog igång den så starta han som en klocka sen å har gjort det sen dess tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

108 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
joo får ta o göra ett försök på o dra igång den med är villig o pröva allt just nu tongue

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 januari 2008
motorn kan ha blivit sur å problemet kan ha vart sladden till hallgivaren så att dra i gång den är nog ganska bra då du får upp den i lite mer varv än med startmotorn:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

hej
291 Inlägg
22 januari 2008
hade själv en sur 40.. med B230F och hade hallgivar problem. hade bytt allt. sen bytte jag hela fördelar grunkan.

bilens symtom?

jo bilen gick igång som vanligt när han var kall sen när han blev precis vanligt varm. så dog han. gick aldrig igång mer..

kan vara den. prova med en som funkar.. har oxå haft B230E motorn.. mekaniska sprutet funkar perfa men e helt cp när de väl krånglar..

kolla så det inte är så enkelt att soppa filtret är tätt. kolla om du får soppa genom filtret. så kan du konstatera att soppa kommer upp till spridarna.

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

huh?
10 427 Inlägg
22 januari 2008
Du, kolla under insuget.. går ned ett blankt rör där som det ska sitta en slang över.
Har den lossnat (om motorn baktänt) så startar den bara i några sekunder och tvärdör.
Ska vara ett klassiskt fel på B230E.

En slang som är lite vikt rakt under insuget!

blacken
22 januari 2008
Volvo_74o skrev:
har tetstat med startgas och den fick en liten kick o drog igång men dog igen efter typ 5 sec ... har hållt på med hallgivaren idag o hittade ett kabelbrott i den men den lödde jag dit igen så det är kontakt men problemet kvarstår.. relät är ochså ok

hur kan jag konstatera om hallgivaren är hel vad finns det för mätvärden på den ? får ju en gnista när jag drar runt motorn men motorn startar ju bara i CA: 3 sec o sen stendör den

Enklaste sättet att kolla Hallgivaren är, att ta ett fördelar hus som du vet funkar typ polarns bil, och smäll dit. Går skroten så vet du.. smile

Sök