hej hej !! motor byte o kabel härva i 765 behöver tips o hjälp

DrifftDanne
27 januari 2008 · 22 Inlägg

hejhej vart kan jag söka o finna råd ,tips o hjälp ,, har en 765 kaross som jag vill bygga om till "V90" me löite modifiering ,,  vill veta vart jag kan hitta hur jag gör me kabel härvan för o få t5 motorn o spela med smile o vart skarvar man ..  skulle oxå vilja veta om de finns nån dåre som har inredning till V90 gärna svart eller grå ,,,  först o främst motor o motor grejerna smile   Hoppas ni förstår va jag e ute efter . Då jag e dyslektriker så har jag lite svårt att ut trycka mig ordentligt i skrift så fråga gärna om det är någe smile

ingen känsla överstiger känslan av att åka trimmad traktor =) volvo power hahaha
Volvo_Mannen Volvoskadad
27 januari 2008 · 6 017 Inlägg

enklast är väl att köpa en 850 t5 och ta motor och hela kabelhärvan till motorn och pula ner i 760n
om du inte kan få tag på ett komplett kablage

Jonas
Aga_Diff Bärs!
27 januari 2008 · 3 456 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
enklast är väl att köpa en 850 t5 och ta motor och hela kabelhärvan till motorn och pula ner i 760n
om du inte kan få tag på ett komplett kablage

Håller med...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
DrifftDanne
27 januari 2008 · 22 Inlägg

jo men vart skarvar man den då ?  o va ska jag me resten av bilen till ?? kan ju inte köpa en bil bara för de grejjerna smile

ingen känsla överstiger känslan av att åka trimmad traktor =) volvo power hahaha
Sharky
28 januari 2008 · 10 287 Inlägg

Du behöver båda bilarnas elschema. Sedan sätter man sig och hittar dom logiska punkterna där man skarvar 850:ns motorhärva mot elen i 765:an. Dvs strömmatning, matning till bränslepumpar, styrning av elfläktar etc.

/Göran

DrifftDanne skrev:
jo men vart skarvar man den då ?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sharky
28 januari 2008 · 10 287 Inlägg

Köp motor + härva+boxar från skroten.

/Göran

DrifftDanne skrev:
kan ju inte köpa en bil bara för de grejjerna smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang