Jag har nu tröttnat på problemen med min bil. Förgasaren jag har gör att jag snart får ett utbrott. Förbrukningen sista tanken innan bilen fick stå var på närmare 3l/milen. Detta samt att den varit totalt opålitlig gör att jag nu vill byta till insprut istället. Min fråga är hur mycket jag behöver byta. Behöver ju få dit bränslepumpen i tanken samt under bilen, det har jag räknat med. Växellådan ska ju passa, en helt vanlig M47. Frågan är dock, behöver jag byta block och topp eller räcker det att byta insug? Är det samma kolvar och kam i motorerna? Boxar och kabelhärva är ju också något jag måste byta.
Till er som säger att jag ska köpa en ny förgasare istället kan jag säga att jag redan gjort det ett par gånger och tröttnat. Till er andra som säger att det är för mycket jobb så gör jag detta för att jag tycker det är kul. Hade jag inte gillat det hade jag skrotat bilen och köpt en annan.
Så min huvudsakliga fråga är vad det är jag behöver göra och vad jag behöver byta.
du behöver en returledning till tanken med.. Det lättaste är nog att du byter toppen.. Sitter lite anorlunda givare å så.. Har lite grejjer som ligger om intresse finns..
sätt i en komplett F-motor för de blir billigast och enklast för de e inte samma kam i motorerna men kolvarna har jag ingen koll på men troligen sitter fördelarn framme på din och då e de lättare att sätta i en koml.motor...
Visst ja, returledninge med. men det är ganska smidigt fixat. Okej, en hel komplett motor är alltså smidigast. då får de bli så. Har tänkt på en donatorbil men verkar vara problem att få tag i en sådan till rimligt pris. Fördelaren sitter framme på min ja. Tänkte inte på det. sitter ju bak på F motorn.