blivit lurad av en bedragare...hjälp att hitta honom!

The-Red-Rose
25 februari 2008 · 68 Inlägg

hjälp mig att hitta honom...


han ska heta marcus *****...
sk bo i stockholm det ända som han sagt.
tel numer: 076******
kontonumer där pengarna sattes in: ****** SEB bank.


har fått ett bevisat falskt kontrakt där han ska hyra ut en lägenhet som inte finns, han ska skicka nycklarna när han fått pengarna. ja har satt in pengarna och men kommer inte få någon lägenhet eftersom den inte finns. konto numret tillhör denna marcus hansson. har pratet med han i tel men nu svarar han inte mer...lägenheten skulle finnas i oslo.
tacksam för hjälp.

Vill Du Ha 5% Avdrag På Amotek.se??
Kontakta Mig...
BMW E46 320i "E46 ett litet projekt" (2000)
Volkswagen Passat 2,0 TDI "Sparbössa" (2011)
-Blomman-
25 februari 2008 · 1 174 Inlägg

Fy fan va surt.. Men varför inte gå till polisen med det??

"If you're in control, you're not going fast enough"
The-Red-Rose
25 februari 2008 · 68 Inlägg

ska dit idag...men det bästa är om man vet vart han bor och åka dit och prata tillbaka pengarna...

Vill Du Ha 5% Avdrag På Amotek.se??
Kontakta Mig...
Volkswagen Passat 2,0 TDI "Sparbössa" (2011)
BMW E46 320i "E46 ett litet projekt" (2000)
alex_side Neerd
25 februari 2008 · 1 596 Inlägg
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Corpze
25 februari 2008 · 1 311 Inlägg

När satte du in pengarna?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Lindberg88
25 februari 2008 · 1 418 Inlägg

Det där är samma *** som blåste mig på pengar för 2 år sen, han hade en sida där han sålde billig sprit, jag betalade men inte fick jag mitt dricka någon gång.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Adde666
25 februari 2008 ·

Du har PM smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 februari 2008 · 6 170 Inlägg

Lindberg88 skrev:
Det där är samma *** som blåste mig på pengar för 2 år sen, han hade en sida där han sålde billig sprit, jag betalade men inte fick jag mitt dricka någon gång.

Göra en gemensam anmälan ??

Bra om ännu fler som blivit blåsta av han dök upp.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
The-Red-Rose
25 februari 2008 · 68 Inlägg

Corpze skrev:
När satte du in pengarna?

20 feb...

Vill Du Ha 5% Avdrag På Amotek.se??
Kontakta Mig...
Volkswagen Passat 2,0 TDI "Sparbössa" (2011)
BMW E46 320i "E46 ett litet projekt" (2000)
Mr_EmCom Med.lem
25 februari 2008 · 3 759 Inlägg

Ni får inte uppge personuppgifter så som namn osv...
Det är crhisss eller vad han heter som "äger" sidan som får skiten då, eftersom han är ansvarig.
Ta det via PM el msn istället.

smile

(bara en upplysning)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
25 februari 2008 · 3 404 Inlägg

På Ratsit finns 220 personer som stämmer in på söknamnet Marcus Hans***, bara att plocka framm basrbollträt och starta bilen FFS! Annars borde det ju gå att kolla via banken då du har kontonummret... Om inte det går kan du oh du hittar kräket igen gillra en fälla big_smile

Kanske aningen drastiskt, men polisen har ju så mkt att göra. T.ex. jaga fildelare och käka muffins så då kanske man får ta itu med skiten själv ist. Tragiskt men sannt sad
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
myran_021
25 februari 2008 · 63 Inlägg

hmmm ja såna borde lära sig att nån gång kommer han att blåsa fel person och då får han fan skyla sig själv fan va sur....när ska man kunna litta på sveriges befolkning(fylle skrivning)....hoppas det går bra för dig:)

TeeCeeracing.se
Volkswagen caddy 1,6 "El-caddy" (1998)
christofferedil Yellow bug!
29 februari 2008 · 1 640 Inlägg

TenZer skrev:
På Ratsit finns 220 personer som stämmer in på söknamnet Marcus Hans***, bara att plocka framm basrbollträt och starta bilen FFS! Annars borde det ju gå att kolla via banken då du har kontonummret... Om inte det går kan du oh du hittar kräket igen gillra en fälla big_smile

Kanske aningen drastiskt, men polisen har ju så mkt att göra. T.ex. jaga fildelare och käka muffins så då kanske man får ta itu med skiten själv ist. Tragiskt men sannt sad
Lycka till!
//Johannes

De käkar inte muffins, de käkar donuts roll

Nej, men vad ska man säga. Tråkigt när sånt här händer. Men bättre att aldrig gå med på det där "pengar i förskott". Nu handlar det om en lägenhet, du skulle sagt "betalning på plats" eller något liknande. Så hade du sluppit det här smile

Var bara en tanke-

Senast redigerat av Edil_ (29 februari 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
TTTTT
29 februari 2008 · 945 Inlägg

sorry, tough shit!
Men vid det här laget trodde jag att alla visste att man ALDRIG ska förskottsbetala nåt som är överenskommet/handlat/hyrt etc etc på nätet.

Som någon tidigare sagt i tråden, polisanmäl!
Med lite tur så får dom förr eller senare tag på honom. Men tyvärr är nog dina stålar väck. Även fast han torskar så kommer han garanterat inte kunna betala tillbaka ett öre av det han har snott folk på, dessutom så hamnar fodringsägarna i ordningen störst skuld först, minst skuld sist.

Att ta reda på var han eventuellt bor och att åka dit, tycker jag verkar vara en jävligt dum idè, du vet ju inte alls vad det här är för person, det kan ju sluta hur illa som helst!

blinka blått om du vill rejsa!
Smajly
2 mars 2008 · 3 059 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Ni får inte uppge personuppgifter så som namn osv...
Det är crhisss eller vad han heter som "äger" sidan som får skiten då, eftersom han är ansvarig.
Ta det via PM el msn istället.

smile

(bara en upplysning)

Varför skulle du inte få skriva namn? Som nån skrev stämmer namnet in på 220 personer (minst)
Det gäller väl sålänge du inte kan härleda till en specifik person.. Bara ett namn säger inget.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang