S40T koppla in olika mätare?

Mr Pipen
12 mars 2008 · 123 Inlägg

1. Vilken slang av dom 3 som sitter på insuget ska man koppla laddtrycksmätaren?

2. Vart kopplar man in oljetryckmätaren på en 2.0t motor -00? Vilken adapter ska man ha?

3. Vart kopplar ni in oljetemp mätaren på en 2.0t? Vilken adapter använde ni?

Hoppas ni har bilder eller svar.

Mvh marcus

Volvo v40 "2.0T" (2000)
torpis Forummoderator
12 mars 2008 · 10 576 Inlägg

Mr Pipen skrev:
1. Vilken slang av dom 3 som sitter på insuget ska man koppla laddtrycksmätaren?

2. Vart kopplar man in oljetryckmätaren på en 2.0t motor -00? Vilken adapter ska man ha?

3. Vart kopplar ni in oljetemp mätaren på en 2.0t? Vilken adapter använde ni?

Hoppas ni har bilder eller svar.

Mvh marcus

Laddtryck kan du ta från vilken slang du vill innanför gasspjället.

Oljetrycket är lurigt, biltemas kors får inte plats, mitt hetaste tips är att snvända en dubbelbanjolösning och ta trycket vid turbons matning i blocket.  dvs du hittar en banjoskruv som är längre och tillåter två banjos.

oljetempen tar man i oljepluggen, bara att borra och gänga, mycket enkelt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Mr Pipen
12 mars 2008 · 123 Inlägg

du menar att jag ska ta olje trycket från den slang som ska kyla/smörja turbon med olja?

Hittade en sån där dubbelbanjoskruv. Förstår inte riktigt hur jag ska fästa fast oljetrycks sensorn där. Olje slangen till turbon är väl inga problem. Är väl en sån slang som man kan sätta på där direkt eller?

Edit. Hittade en sån där banjohus enkel som man kan sätt på där smile
Om man tar en banjo skruv för 3, kan man inte plugga första hållet med nåt? har dom nån sån till banjokopplingarna?

Mvh marcus

Senast redigerat av Mr Pipen (12 mars 2008)

Volvo v40 "2.0T" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang