Piggare bil, Nissan Sunny?

Dr-Kosmos RS'are
14 mars 2008 · 125 Inlägg

Hjälp mig göra min bil piggar på motorfronten! big_smile Alla tips välkomna^^



*Fixade rubriken.
//jonTe

Diesel all the way!
Skoda Fabia RS "Weise Edition" (2006)
fegge_89
14 mars 2008 · 1 302 Inlägg

Hej!

Vad menar du med piggar bil ? hmm

Är det att du vill få din bil piggare så fins det ju många olika sätt med olika höga prisnivåer.

Dock vet jag inte riktigt hur man får din bil piggare men testa med att sätta i ett sporluftsfilter, störe avgassystem mm

camaro67 Meister
14 mars 2008 · 6 763 Inlägg

Turbo/kompressormata. Men har du inga egna idér så tror jag knappt att du är kapabel till att klara av de. Tyvärr sad

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
bmx
14 mars 2008 · 7 100 Inlägg

sportfilter,större avg.system,plana och porta toppen

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
albin715
14 mars 2008 · 304 Inlägg

håller väll med camaro67 lite grann där men visst, de beror ju också lite vad för maskin du har i bilen men som dom andra säger ett sportavgassystem eller sportluftfilter kan ju hjälpa lite, men plana toppen är ju att rekomendera smile

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i
Chrizze
14 mars 2008 · 140 Inlägg

albin715 skrev:
håller väll med camaro67 lite grann där men visst, de beror ju också lite vad för maskin du har i bilen men som dom andra säger ett sportavgassystem eller sportluftfilter kan ju hjälpa lite, men plana toppen är ju att rekomendera smile

Börjar han sugtrimma o planar toppen, o sen kommer på att det är svindyrt om man vill ha några hästar så är det ju inte någon återvändo typ tongue Lika bra att bygga snikturbobygge smile

Gasar till det rasar
Ford Capri (1979)
MrTurbo Better than God \o/
14 mars 2008 · 1 882 Inlägg

Lättaste sättet är att spara vikt. Strippa bilen på allt onödigt...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Dr-Kosmos RS'are
16 mars 2008 · 125 Inlägg

Tack för alla förslag, men att turbo/komp. konvertera kommer inte på fråga, men motor skulle aldrig palla och inte min ekonomi heller. Lätta funkar kanske, men min bil väger redan 1100 så det tycker inte jag är så mkt. Skulle va om man planar toppen och sånt, men det är också rätt dyrt.

Är det lätt att byta till sportavgas på en sån bil jag har?? Och samma fråga om sportfilter...

Diesel all the way!
Skoda Fabia RS "Weise Edition" (2006)
snackcalahan
16 mars 2008 · 482 Inlägg

Dr-Kosmos skrev:
Tack för alla förslag, men att turbo/komp. konvertera kommer inte på fråga, men motor skulle aldrig palla och inte min ekonomi heller. Lätta funkar kanske, men min bil väger redan 1100 så det tycker inte jag är så mkt. Skulle va om man planar toppen och sånt, men det är också rätt dyrt.

Är det lätt att byta till sportavgas på en sån bil jag har?? Och samma fråga om sportfilter...

ska väll inte va svårare än nån annan bil? svåra är väll att hitta färdigt till den skulle jag tro, blir nog bygga själv lr ta system från gti:n ? sportluft filter är alltid bus enkelt, tror du behöver en adapterplata bara , slita bort den gammla burken o sätta ditt sportluftfilter på slangen tongue

just real power
no turbo shit
snackcalahan
16 mars 2008 · 482 Inlägg

men det kostar mer än det smakar kan jag garantera du får max ut 10 hk extra, knappt märkbart men den låter agresivare o kan upplevas som snabbare big_smile ger mer då att slänga ut allt onödigt

just real power
no turbo shit
jonTe
17 mars 2008 · 5 710 Inlägg

Dr-Kosmos skrev:
Lätta funkar kanske, men min bil väger redan 1100 så det tycker inte jag är så mkt.

För den biltypen du har är det rätt tungt.......lätta är effektivt och billigt smile

MVH Jonas
..............
fegge_89
17 mars 2008 · 1 302 Inlägg

Ifall man ska trimma en sugmotor så kan man ha det här som en tanke att det går 1 hk / 1000kr.

Så vill du hålla på och trimma så rekomenderar jag dig att du köper en turbo bil eftersom de är billigare att trimma.

Dr-Kosmos RS'are
17 mars 2008 · 125 Inlägg

Men när man lättar bilen, hur gör man? Vad åker och vad stannar?? Och vart kan man hitta adapterplattor och avgassystem o sånt??

Diesel all the way!
Skoda Fabia RS "Weise Edition" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang