Hur ska jag bära mig åt för att montera en barnstol (babyskydd) i vår Corvair? Stolen är avsedd för trepunktsbälte, men vi har bara midjebälten i bilen. Litet dilemma...
Va fan var det inte Corvairen som var så instabil och välte så lätt?? Hade inte använt den som familjebil iallafall!
Corvair -60 till -64 hade tredelad bakaxel som var upphängd i ballatorremmar. DEN välte lite spontant. -65 kom en ny, fyrdelad bakaxel tillsammans med den nya karossen. Då slutade alla missöden. Ralph Nader sysftade på Corvair -60 till -64 när han skrev "Unsafe at any speed" 1965. Tack vare honom har Corvair fått ett oförtjänt dåligt rykte.
Corvair är en HT, så det finns inga fästpunkter fram för trepunkt. Därav mitt dilemma. Bak finns inget utom C-stolpen som är kraftigt nog för montage..
Va fan var det inte Corvairen som var så instabil och välte så lätt?? Hade inte använt den som familjebil iallafall!
Corvair -60 till -64 hade tredelad bakaxel som var upphängd i ballatorremmar. DEN välte lite spontant. -65 kom en ny, fyrdelad bakaxel tillsammans med den nya karossen. Då slutade alla missöden. Ralph Nader sysftade på Corvair -60 till -64 när han skrev "Unsafe at any speed" 1965. Tack vare honom har Corvair fått ett oförtjänt dåligt rykte.
Vad är det för typ av barnstol? Har den eget 4-5punktsbälte går det ju att spänna fast den hursom... Du kanske får modifirer eller bygga några nya fästen men säkerheten går före allt så tänk innan du gör någonting! //Johannes
Stolen har ju bälten i sig, men man vill ju att det ska vara säkert också. Det lutar mot att vi kommer att ta bruksaren till träffarna i sommar. Eller att vi kör två bilar. En annan sak är ju att det finns AC i bruksaren Alltid bra när det kommer till barn.