4228
Sök

Att kolla på Skoda Felicia?

127 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Ska kika på bil åt en tjejkompis, och hon vill såklart ha en Skoda Felicia.

Vad ska jag kolla på extra noga? Några kända fel som rost i framvagn eller liknande?

29 Inlägg
2 april 2008
Min flickvän har haft en felicia, men har kör nu mera Octavia. men dom fel jag hade är i prinsip samma som på golf och Seat,
Att framvagnen rostar,(kolla alla glapp,styrning osv)
Rost i vinklar och hörn
rost
ROST
sen hade vi en knepig sak i säkringsboxen, Att dom tidigare ägare hade kopplat ur passagerarens airbag pga barn, men då vart det nått fel i belysningen vad värmereglagen, samt att ciggarettutaget inte funkade!

Det är vad jag vet.
PS: Övertala henne till att köpa ett annat märke......smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
2 april 2008
Rost ska man som sagt kolla. dom är känsliga oå alla stälen.  överallt.. bakluckan framförallt. Kanske inte skadar sig att kika under heller så de inte är hål Men nu blev mitt inlägg rätt onödigt eftersom ovanstående redan nämt de men men

Bmw osv..

9 108 Inlägg
2 april 2008
Felician är en svag modell, men efterföljaren Fabia känns som en mycket bättre bil faktiskt, morsan har haft en sån som jag faktiskt gillade skarpt smile

3 650 Inlägg
2 april 2008
Har kört felicia några gånger å den e jäligt lättkörd å skön! mern kan ja inte säga..kolla upp allt

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
2 april 2008
Har din tjejkompis råd så tycker jag hon skall lägga några tusen extra och köpa en Fabia. Det är det absolut värt.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
2 april 2008
MilleN skrev:
Felician är en svag modell, men efterföljaren Fabia känns som en mycket bättre bil faktiskt, morsan har haft en sån som jag faktiskt gillade skarpt smile

en bekant till mig böt upp sig från en felicia till en fabia.. o det är som att gemföra golf mk1 och golf 5 inprincip tongue fabia helt ok bilar som bara verkar rulla o rulla
Senast redigerat av OverBoosted (2 april 2008)

Bmw osv..

Sök