6833
Sök

Fel på turbon? ----HJÄLP---- Audi A4

5 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Har en audi A4 1.8TQ avant -04 som nu helt plötsligt har börjat göra ett högt visslande ljud vid gaspådrag. ju mera gas desto mera visslar den, låter som att de kommer från turbon. har kollat olje trycket för kylning men de verkar ok. är inte tillräckligt vass på bilar för att lista ut va de kan va.... Hjälp....

Tack på förhand:)
Senast redigerat av auditompa (3 april 2008)

Administratör
2 997 Inlägg
3 april 2008
Har du testat söka i forumet? För jag har för mig att denna frågan har varit uppe innan, mvh

En kopp av den svarta såsen...

5 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
har kollat men jag tror att det inte är samma sak, den låter nog pga av öppet luftfilter... det har inte jag.
skulle iofs kunna va de där med grenröret...

mitt ljud kom från ingenstans.... dök upp som en trevlig present en dag. vore grymt tacksam för lite hjälp
Senast redigerat av auditompa (3 april 2008)

550 Inlägg
3 april 2008
Kan vara impellern som tar i huset. Ta av insugslangen till turbon och känn på glappet.

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
3 april 2008
kan även vara läcka på på någon av slangarna från turbon är det en liten spricka i någon slang så kan den vissla

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

735 Inlägg
3 april 2008
Är det inte luft som visslar då? Jag hade ett litet läckage på a3an där det uppkom ett visslande ljud som följde laddtrycket.

Provtryck systemet med 0.5 bar efter luftmassemätaren. Plugga vevhusventen. Visslar/pyser det då så har du en läcka på en tryckslang. Visserligen borde du också tappa laddtryck i såfall, men det kan ju vara så pass lite att det inte märks så tydligt. Kan vara värt att kolla dumpen också, har du chippad bil byt till en kraftigare.

5 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Tack för svaren, ska genast vidarebefodra dom till min mekaniker. men är fortfarande lite rädd att turbon är påväg att paja

Sök