Håller på att bygga ljud i min 9-3 SS. Men har fått ett problem..undrar VAR man ska komma igenom torpedväggen med strömkabeln. Har kollat en del bakom handsfacket men verkar inte hitta någon direkt gång.
Någon som vet? Vore hemskt tacksam för denna hjälp då allt står stilla nu pga av detta
Jao, handsfacket har varit nere några ggr ja. Men lovar att jag inte hittar något dessvärre! Inte längst med. Kablar kommer dock på sidanväggen som går mor dörren. Men känns lite väl svårt att det skall gå där. Så det bör ju finnas något ställe ??
Jag hittade ett hål på vänster sida under vindrutan. Det går ganska lätt at pilla igenom en kabel den vägen. Finns en gummigenomföring och hyfsat gott om plats att få tag på den inifrån bilen sedan. Bara att ta bort vänster torkare och lossa plastkåpan
Jag hittade ett hål på vänster sida under vindrutan. Det går ganska lätt at pilla igenom en kabel den vägen. Finns en gummigenomföring och hyfsat gott om plats att få tag på den inifrån bilen sedan. Bara att ta bort vänster torkare och lossa plastkåpan
Där ser man Ska kolla de! Så du har gjort detta på en SS? Verkar ju inte så svårt då. Men var kom den in i kupén?
Jag hittade ett hål på vänster sida under vindrutan. Det går ganska lätt at pilla igenom en kabel den vägen. Finns en gummigenomföring och hyfsat gott om plats att få tag på den inifrån bilen sedan. Bara att ta bort vänster torkare och lossa plastkåpan
Där ser man Ska kolla de! Så du har gjort detta på en SS? Verkar ju inte så svårt då. Men var kom den in i kupén?
Japp, har gjort det på min egen. Om du släpper på kåpan under ratten, så kan du få tag på kablen om du sträcker upp handen rakt över kopplingspedalen. Dra den sedan så långt ut mot vänster torped som möjligt och ned bakom fotpanelen, så är den inte ivägen för något. Det finns också plats att gömma den under tröskelpanelerna hela vägen till baksätet.
Jag hittade ett hål på vänster sida under vindrutan. Det går ganska lätt at pilla igenom en kabel den vägen. Finns en gummigenomföring och hyfsat gott om plats att få tag på den inifrån bilen sedan. Bara att ta bort vänster torkare och lossa plastkåpan
Där ser man Ska kolla de! Så du har gjort detta på en SS? Verkar ju inte så svårt då. Men var kom den in i kupén?
Japp, har gjort det på min egen. Om du släpper på kåpan under ratten, så kan du få tag på kablen om du sträcker upp handen rakt över kopplingspedalen. Dra den sedan så långt ut mot vänster torped som möjligt och ned bakom fotpanelen, så är den inte ivägen för något. Det finns också plats att gömma den under tröskelpanelerna hela vägen till baksätet.
Jag har dragit alla kablar redan. Men jag har alla tre lågnivåer på vänstersidan och sen har jag dragit strömkabeln på högersidan. Så nu ligger den i en rulle under handsfacket. Så vill ju helst dra den in i motorutrymmet på den sidan. Så om jag lossar den plasten så bör jag väll kunna komma igenom där med? Eller vad det Där du mena? För vid handsfacket är där jag vill ha in den!
Nej, jag drog min på förarsidan. Det kan säkert finnas genomförningar av liknande sort även under handskfacket, men det är dessvärre inget jag kan ge tips om.
Nej, jag drog min på förarsidan. Det kan säkert finnas genomförningar av liknande sort även under handskfacket, men det är dessvärre inget jag kan ge tips om.
Tackar i alla fall för denna infon! Ska kolla upp detta och komma med resultat. Tack!
Ps. Om du drar den på högersidan, så lägg den inte mot torpedväggen i mitten påväg till batteriet.. Det blir ruskigt varmt över turbon.
Bra att du sa det..för det var min storslagna idé faktiskt Men en annan idé om jag kommer igenom på höger sidan och in under det där plast höljet som sitter vid vindrute torkaren är att man kanske kan ha kabeln där under tvärs över till vänstersidan mot batteriet? Vad tror du om de? Om det skiter sig helt så får jag dra över kablen på insidan bilen till pedalerna och in via där du mena, om det inte min idé funkar då vill säga
Ps. Om du drar den på högersidan, så lägg den inte mot torpedväggen i mitten påväg till batteriet.. Det blir ruskigt varmt över turbon.
Bra att du sa det..för det var min storslagna idé faktiskt Men en annan idé om jag kommer igenom på höger sidan och in under det där plast höljet som sitter vid vindrute torkaren är att man kanske kan ha kabeln där under tvärs över till vänstersidan mot batteriet? Vad tror du om de? Om det skiter sig helt så får jag dra över kablen på insidan bilen till pedalerna och in via där du mena, om det inte min idé funkar då vill säga
Jag tror på din idé om att lägga en innanför plastkåpan. Var försiktig med plasten bara, för det är ganska sköra clips under vindrutan. Kan vara småbökigt att få tillbaka rätt, så kolla en extra gång
Ps. Om du drar den på högersidan, så lägg den inte mot torpedväggen i mitten påväg till batteriet.. Det blir ruskigt varmt över turbon.
Bra att du sa det..för det var min storslagna idé faktiskt Men en annan idé om jag kommer igenom på höger sidan och in under det där plast höljet som sitter vid vindrute torkaren är att man kanske kan ha kabeln där under tvärs över till vänstersidan mot batteriet? Vad tror du om de? Om det skiter sig helt så får jag dra över kablen på insidan bilen till pedalerna och in via där du mena, om det inte min idé funkar då vill säga
Jag tror på din idé om att lägga en innanför plastkåpan. Var försiktig med plasten bara, för det är ganska sköra clips under vindrutan. Kan vara småbökigt att få tillbaka rätt, så kolla en extra gång
Jag får bara tacka återigen! Som sagt, kommer med resultat sen.