5813
Sök

Vad innehåller stötdämpare för sorts olja?

vinnarskalle!
907 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Tjena. Håller på att renovera en av mina H&R stötdämpare. Skulle vara bra att veta vilken sorts olja man ska använda, och hur mycket..

mvh Jonas

Skaune
7 april 2008
Heter stötdämparolja, och hur mycket e ju olika !

vinnarskalle!
907 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Jo, det är klart att mängden olja ska vara rätt.. är inte helt bakom flötet wink
Jag tänkte om de fanns nån specifik olja, eller nån anpassad olja till just H&R?

Skaune
7 april 2008
Hör med en återförsäljare av H&R, de kan nog ge dig raka besked med en gång, så får du veta av folk som kan de innan o utantill!

vinnarskalle!
907 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Du får gärna länka till nån svensk ÅF av H&R. Eller varför inte länka till nån sida där man kan köpa stötdämparolja?

mvh Jonas

244 Inlägg
7 april 2008
snacka om lat kille..
Google min vän, google..

där hittar du nig ett antal återförsäljare..

kryssa i att du vill bara söka sidor på svenska så kanske det går lättare för dig.

men kan ge dig ett tips. Forza är återförsäljare.

vinnarskalle!
907 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Jag ska tala om för dig att jag har suttit vid datorn så gått som hela dagen och sökt. Jag har även ringt runt lite om råd/tips utan vettiga svar. Vad är ett forum annars till för?
Tack för tipset, precis vad jag letade efter.

244 Inlägg
7 april 2008
söker du h&r på google så har du ju 5 återförsäljare bara på första sidan

vinnarskalle!
907 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Japp, men ingen (vad jag kunde läsa mig till) som renoverade stötdämparna själva? Nåväl, jag ska ringa Forza imorgon, och förhoppningsvis får jag hjälp där.

244 Inlägg
8 april 2008
Casy skrev:
Japp, men ingen (vad jag kunde läsa mig till) som renoverade stötdämparna själva? Nåväl, jag ska ringa Forza imorgon, och förhoppningsvis får jag hjälp där.

du fråga bara efter länk till ÅF inte till nån som renovera dom.

vinnarskalle!
907 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Hehe, om du läser första inlägget så ser du vad jag är intresserad av.

5 710 Inlägg
8 april 2008

MVH Jonas
..............

vinnarskalle!
907 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Stötdämparen gick inte att renovera själv, det var mer fel på den än vad jag först trodde.. tråkigt.
Nu har jag tänkt som såhär, jag använder H&R stötdämpare med fjädrar bak, men i fram använder jag orginal stötdämparna och köper till ett par som är 40mm lägre och hårdare. Kan det funka bra tror ni?
Jag har läst att stötdämparna kommer slitas snabbare eftersom dom inte arbetar över hela kolvstången.. men dom är i bra skick, dom byttes av förra ägaren..

Sök