5805
Sök

Skakigt och svängit

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Tidigare med 15 " så skakar hela ratten när jag bromser, och pulserar ner när man bromsar, antar att det kan ha vart för att man bromsat hårt på kort sträcka? Vad är det som ska bytas?

Nu idag satte jag på 17 " och det blev nästan värre nu, dessutom drar den till vänster när jag bromsar, men det gjorde den inte med 15 " på. Varför?

Sen så ang fälg byte så blev den ANING för hög, kändes som att man helt plötsligt satt i en stadsjepp, så den borde väl sänkar 8 - 10 cm iaf. Har någon ngt tips om vad man ska köpa? Inte alltför dyrt heller, har inte en aning om vad jag ska ha?

Hoppas att du/ni kan svara på mina små frågor!

MVH

Rattryckarn

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 april 2008
Skeva bromsskivor.. hmm
Du överhettade skivorna när du bromsade ner från hög fart för hårt.
Bara att byta. Jobbigt..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

358 Inlägg
10 april 2008
Audisport_ skrev:
Sen så ang fälg byte så blev den ANING för hög, kändes som att man helt plötsligt satt i en stadsjepp, så den borde väl sänkar 8 - 10 cm iaf. Har någon ngt tips om vad man ska köpa? Inte alltför dyrt heller, har inte en aning om vad jag ska ha?

MVH

Åk ner till sc-styling i boländerna o rackla lite med dom.. 8-10 cm tror jag blir på tok för mkt sänkning om de är på a6an du har online.. Åk ner och be om råd.. berätta hur du vill att de ska se ut så berättar dom vad de har att erbjuda smile

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
zzzoder skrev:
Audisport_ skrev:

MVH

Åk ner till sc-styling i boländerna o rackla lite med dom.. 8-10 cm tror jag blir på tok för mkt sänkning om de är på a6an du har online.. Åk ner och be om råd.. berätta hur du vill att de ska se ut så berättar dom vad de har att erbjuda smile

det får jag tacka för, jo jag har ju deras dekal på bilen så nog vet jag vilka de är

Rattryckarn

Sök