Insatsfilter s40 T4

Adde_turbo
11 april 2008 · 73 Inlägg

Hej, jag har hört att LMM:n kan gå sönder ganska lätt om man byter till sportluftfilter. Händer samma sak om jag byter till ett t.ex. KN insatsfilter?

Bowin
11 april 2008 · 31 Inlägg

Nej, det är mindre risk.
Men kör du med öppet om du vill ha det.
Så länge man tar måttligt med olja och låter det lufttorka ordentligt innan man monterar tillbaka det så är risken att LMM ska gå sönder inte särskilt stor.

Adde_turbo
12 april 2008 · 73 Inlägg

Ok tack

Andreas_o_r
12 april 2008 · 229 Inlägg

Jag har kört med BSR:s öpnna filter i 2 år.... aldrig haft problem.. Men som Bowin skriver så gäller det att underhålla det rätt

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
12 april 2008 · 325 Inlägg

det är väl mest öppen dump som kan sabba lmm??

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Andreas_o_r
12 april 2008 · 229 Inlägg

Mjo.. Öppen dump kan väl visserlige sabba Lmm oxå men det som tar mest skada är väl förmodligen katten/lambdan och motorn rent generellt eftersom bilen går för fett, då Lmm mäter upp en viss mängd luft och sen släpper dumpen ut den uppmätta luften, då korrigerar lmm det vilket resulterar i att man får en bil som går för fett. Det som kan hända om man har oljat in filtret för mycket är att lmm går sönder pga den överblivna oljan inte stannar i filtret utan åker in i lmm.
Meen som sagt vid rätt underhåll och inte för mkt inoljning/ låta det torka ordentligt/ så funkar det hur bra som helst. Sen är ju givetvis olika bilmodeller/lmm olika känsliga.

Senast redigerat av Andreas_o_r (12 april 2008)

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
12 april 2008 · 325 Inlägg

Ok då är jag med i matchen igen big_smile

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Adde_turbo
12 april 2008 · 73 Inlägg

ok, tack för svaren.

tObbY_ hallsberg
12 april 2008 · 74 Inlägg

Tjanare jasg kör en v40 t4 som jag köpte bsr öppet filter med avskärare Funkar klockrent dyrt med det e det värt smile Mitt tips och sen blir det snyggt med !

-=tObbY=-
Volvo v50 2.0d "brumbrum" (2008)
PushedRay Sir Real
12 april 2008 · 390 Inlägg

tObbY_ skrev:
Tjanare jasg kör en v40 t4 som jag köpte bsr öppet filter med avskärare Funkar klockrent dyrt med det e det värt smile Mitt tips och sen blir det snyggt med !

funderar också på att införskaffa ett sådant hur länge har du kört med det? Och va det krångligt att montera?
MVH Ray

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang