Kolla mina "studiobilder"

northpaw
4 mars 2006 · 5 Inlägg

finns å min sida, kommentera gärna

Daniel79 Rockstjärna och fotograf som hobby
12 mars 2006 · 8 Inlägg

Viktigt med friläggningar är att man är petig och plockar bort allt som inte ska vara kvar, t ex så har du väl ingen skog i "studion"?

Här ett exempel på en friläggning som jag tycker är hyffsad, kan någon gissa vilken bild som är original?

http://shop.excellera.se/album/showalbu … search=all

(Tyvärr hade jag bara tillgång till lågupplösta bilder just nu.)

Caffe
15 mars 2006 · 1 436 Inlägg

Inte bra friläggning alls, tycker jag. :\

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
northpaw
15 mars 2006 · 5 Inlägg

nähä...

så din skulle va bättre? ser ju att du heller inte lyckats med rutan trots att du hade mycket enklare bakriund å jobba med..

Pockahontas
15 mars 2006 · 10 Inlägg

Den högra? smile



Daniel79 skrev:
Viktigt med friläggningar är att man är petig och plockar bort allt som inte ska vara kvar, t ex så har du väl ingen skog i "studion"?

Här ett exempel på en friläggning som jag tycker är hyffsad, kan någon gissa vilken bild som är original?

http://shop.excellera.se/album/showalbu … search=all

(Tyvärr hade jag bara tillgång till lågupplösta bilder just nu.)

BMW 545I "M-Sport E61" (2005)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
15 mars 2006 · 1 852 Inlägg

northpaw skrev:
nähä...

så din skulle va bättre? ser ju att du heller inte lyckats med rutan trots att du hade mycket enklare bakriund å jobba med..

bli inte sur bara för att han säger vad han tycker, du bad ju om kommentarer.

jag tycker att du kunde tagit dig mer tid så att kanten runt bilen blitt snyggare, dessutom måste du ju fixa rutorna!

man lever bara en gång så lev väl!
Daniel79 Rockstjärna och fotograf som hobby
15 mars 2006 · 8 Inlägg

Hehe, om du hade frågat snällt hade jag kanske kunnat berätta för dig hur man kan gå till väga istället... Svar på din fråga: JA självklart så är min bättre!

northpaw
15 mars 2006 · 5 Inlägg

hmm.. jag håller inte med...

Daniel79 Rockstjärna och fotograf som hobby
16 mars 2006 · 8 Inlägg

jag ska lägga upp de högupplösta versionerna senare där man ser bättre, har dem på jobbet och kommer inte åt dem på ett tag ("ledig", knäskada), jag arbetar på ett fotolabb med photoshop hela dagarna, så jag borde veta vad jag sysslar med smile Vad säger ni andra om mc-bilderna?

larzon
16 mars 2006 · 47 Inlägg

Nä detta var väl ingen höjdare. Men träning ger färdighet, så det är väl bara att nöta på.

Daniel
16 mars 2006 · 671 Inlägg

Problemet här är inte friläggningen utan utgångsmaterialet.  Det hårda ljuset gör att man aldrig kan få en studio illution.

larzon
16 mars 2006 · 47 Inlägg

Daniel, håller med dig om att bilderna som används knappast något bra utgångsmaterial helt klart. Men sedan så är ju inte friläggningen av bilen speciellt bra heller.

spunk_totte VD / SPRINGPOJK
16 mars 2006 · 605 Inlägg

northpaw skrev:
hmm.. jag håller inte med...

Här kommer ärliga svar angående din friläggning,
Jag äger en reklambyrå och ser friläggningsarbete dagligen.

Jag tycker din friläggning är helt ok för en amatör som har lattjat lite.

Ur proffesionell synvinkel så följande:

1. Fel miljö att fota originalbilderna.
2. Fel ljus.
3. Slarvigt utskuren på kontursida (alltså sidorna som ej angränsar till skugga)
4. Slarvigt utskuren i bakkant av skugga.
5. Rutorna ej utskurna överhuvudtaget?
6. Fota bilden mot en enfärgad "udda" färg och plocka sedan bort all den kulör ifrån bilden.
som en blue screen eller green room

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
16 mars 2006 · 605 Inlägg

Eller så accepterar du att du är amatör å är nöjd med det du har åstakommit det är ju ingen tävling? Å du fick ju fram effekten eller hur!

Bra jobb för en amatör det är väl en schysst rankning?

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang