5848
Sök

Snabb fråga, fastsättning av tvärstag på bakaxel - volvo 740

906 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Tja, snabb fråga, fick nerslag på besiktning om att tvärstaget var dåligt fastsatt, ska kolla på det nu, men spelar det någon roll om bakaxeln hänger ner? eller ska man lyfta i den så den hamnar på "det vanliga stället"? Eller det spelar ingen roll alls? tack på förhand´.

=)

1 311 Inlägg
18 maj 2008
va? har du nån bild? menar du infästningen till penhardstaget i karossen eller? menar du det så måste det sitta fast annars har du en bakaxel som rör sig ganksa mkt i sidled när du svänger!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

906 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Corpze skrev:
va? har du nån bild? menar du infästningen till penhardstaget i karossen eller? menar du det så måste det sitta fast annars har du en bakaxel som rör sig ganksa mkt i sidled när du svänger!

Har tyvärr ingen bild, jag har bara hört tvärstag(?) men heter kanske penhardstaget? står iaf "Tvärstag, bak,vänster, fastsättning lös, Ena fästet sitter på bakaxeln, andra går upp fäster sig någon annanstans:P, det som går jäms med bakaxeln. Grejen är, skiten bröts rätt av när jag kom in i en rondell ganska fort, så bytte jag ut det och nu sitter det löst, men när jag lyfter upp där bak ska jag då sätta så bakaxeln kommer i vanlig höjd eller gör det nått om den hänger ner? Altså ställer den på pallbockar? Tänkte så det inte bli annolunda höjd, så fixar man det och sen är det fortfarande löst.

=)

Sök