5843
Sök

Lupo 3l med märkligt växellådsproblem.

4 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Min nyinköpta (privat) Lupo 3l fastnat i en växel efter någon mil.
När jag åkte till jobbet i dag så höll jag koll på växlingarna och upptäckte att den "fastnat" i 5an när jag höll 110km/h. Jag försökte växla manuellt som man kan men inget hände. Då la jag den i neutral, med resultat att bilen bara rullade, jag trodde den skulle vara kvar i 5an. Det var bara att rulla in till kanten, ta ur nyckeln och vänta i 30sec. Sedan kunde jag köra vidare som om inget hänt..? Detta är 3e dagen i rad (har ägt den i tre dagar). Efter "omstart" så fungerar bilen hela dagn. Elektronik? Någon som har tips att ge?
Senast redigerat av petrol (21 maj 2008)

Lupo 3L och Grand Voyager Editionline DVD

530 Inlägg
21 maj 2008
Verkar som tidigare ägare inte uppgett ett viktigt fel på bilen... och det får du ta med honom..

/Martin

109 Inlägg
21 maj 2008
Det är problemet på dessa bilar som är rätt känd....jag tror att det var växelrobot skall bytas vid 12000mil. Kolla om det är gjort
Senast redigerat av rysktalande (21 maj 2008)

4 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Förra ägaren sa att det hänt honnom några gånger när det var riktigt kallt ute. Tja.. du..

Jag hade hoppats på att det fans någon enkel bot. För jag gillar bilen + att jag fick köra 26mil enkel för att köpa den..

Växelrobot? Det vet jag inte ens vad det är? Men borde inte problemet vara återkommande hela tiden om det var något mekanisktfel? Felet uppkommer bara en gång per dag...? Skumt!

Lupo 3L och Grand Voyager Editionline DVD

261 Inlägg
21 maj 2008
det ska göras en grundinställning på växellådan vid servicen på bilen. kolla hur den är servad tidigare

Sök